#14 , 06 jul 2019 09:57
Deze mail heb ik terug gekregen van de hoofdaannemer.
Beste,
Ik mocht uw aangetekend schrijven ontvangen.
Uw brief lijkt mij eerder zinloos aangezien alles reeds eindeloos werd geargumenteerd, zo kunnen we natuurlijk nog een tijdje bezig blijven. ..?
Nog een keer dan maar…
Wat de straatkant betreft kan u wel zeggen dat u dit corrigeerde maar ik zie er niet veel van. Ik kom zeeziek wanneer ik ernaar kijk.
Ik had verwacht dat u na mijn kritiek verstandig genoeg zou zijn om het overige ook eens te herzien maar blijkbaar vond u dat uw werk ok was, hoewel het even hobbelig was als de voorkant. Blijkbaar ligt uw verstand ergens diep verscholen in een lade bij u thuis, samen met uw vakmanschap. Zoals ik al zei heb ik er geen probleem mee als iemand goed verdient, zolang zijn werk maar goed is. Wanneer u zo’n haag scheert in 5 uren, war ik normaal een dag aan bezig ben, dan klopt iets niet. U had beter twee uren langer gewerkt met een goed resultaat, dan nog was dat goed betaald. Op voorhand zei ik dat snelheid geen prioriteit was, kwaliteit wel. Misschien was het omdat ik niet ben ingegaan op uw vraag om in het zwart te betalen dat u zo snel te werk bent gegaan…?
U zegt dat u de haag hebt gesnoeid volgens de regels der kunst. Ik vraag mij dan af wie u die regels dan wel heeft aangeleerd ? Kan u me een diploma of attesten voorleggen ? Wat de vitaliteit van de haag betreft is nooit een punt geweest, het gaat over esthetiek, niet over vitaliteit. Als ‘vakman’ zal u onwaarschijnlijk wel weten dat de vitaliteit van een jarenlang geschoren haag vooral bepaald word door de bodem en niet door het scheren.
De ronde kanten dan, ik had u dat vooraf inderdaad niet gezegd om verschillende redenen. Ten eerste is er NIEMAND die ronde kanten aan een rechte haag scheert. Ten tweede kon u als vakman toch wel zien dat die haag de laatste tien jaar altijd met rechte hoeken werd geschoren. Dit ziet u aan de oude snede, u weet wel, de snede waarop u zich baseert… Ten derde, de enige reden waarom iemand ronde kanten scheert is om gebreken te verdoezelen. Maar zelfs met ronde kanten zijn die van u nog voldoende zichtbaar. U schrijft dat dit volgens de geldende regels van goed vakmanschap is, waar hebt u die regels gevonden want ik had er nog nooit van gehoord. Ik ontvang graag van u de geschreven bronnen.
De takjes die aan de zijde van de buren nog uitstaken moeten worden meegenomen om esthetische redenen. Dit is een kleine moeite en qua service en afwerking maakt dit zeker het verschil. Dat u ook dit heeft nagelaten duid alweer op het feit dat u gewoon snel te werk wil gaan om vlug veel geld te verdienen. Uw werk is absoluut geen erezaak voor u.
Regelt u dit gerust via de rechtbank als dat uw wens ik. Ik sta klaar om deze discussie aan te gaan.
Uw schrijven dat u vind dat u prima werk hebt afgeleverd is eerder lachwekkend.
Laat u vooral weten wanneer u daar met de tuin- en landschapsarchitect zal zijn, dan zorg ik dat ik aanwezig kan zijn. Ik wil zeker het oordeel aanhoren en indien nodig mijn standpunten verdedigen aan de architect. Mocht dit voor u dan nog niet voldoende zijn dan laat ook ik graag enkele experts aanrukken. Weet wel dat mijn tijd ook dient worden te betaald.
Laat het ook duidelijk zijn dat u enkel ter plaatse mag komen op afspraak, het betreft nog steeds een private eigendom dewelke u niet mag betreden zonder toestemming of mijn aanwezigheid. Hopelijk leest en begrijpt u deze passage goed, dit negeren komt overeen met inbraak.
In uw post scriptum haalt u nog aan dat u geen schadevergoeding of factuur zal betalen omdat u daar niet om vraagt. Het spreekt voor zich dat u geen vragende partij bent… Ik heb ook niet gevraagd om een kromme haag maar kreeg ze toch. Het herstel duurt minstens twee seizoenen en zeker meer en degelijk snoeiwerk.
Ik stel voor dat we snel samenkomen om dit te bezichtigen met uw tuin en landschapsarchitect. Na ons bezoek ter plaatse kan die dan een schriftelijk verslag opmaken en mij dit bezorgen. Zo kan ik indien nodig een tegenexpertise doen en daarna kan ik zelf deze scheve situatie snel rechtzetten (…letterlijk), zodat de klant tevreden is.
Tekst uit oorspronkelijke berichten weergeven