onderwerpen samengevoegd - JurecaBE moderator
Wat is jullie inzicht hierop aub?
Ik ben misschien bevooroordeeld als betrokken partij. (alhoewel ik denk van niet )
Dochter volgt 5de jaar verzorging.
Heeft dit jaar 3 stages moeten doen voor school:
-week creche: goed verlopen, stagebegeleider tevreden
-week rusthuis: goed verlopen, stagebegeleider zeer tevreden (zelfs aanbod vakantiewerk)
-week creche: hier liep het "mis", zondag ervoor gevallen en been in het gips.
In die "toestand" mocht/kon ze geen stage doen. Gevraagd om zittende taken, maar die zijn er natuurlijk niet.
Leerkracht gevraagd om stage in te halen (desnoods woensdagnamiddag/weekend). Dit was niet nodig. Gesprekken staan online (Smartschool)
Gisteren D-day voor resultaten. (deze werden meegedeeld via Smartschool,) Leerlingen zitten nu heel de week thuis, met uitzondering van nu donderdag.
Dan is er verplichte aanwezigheid van 18u30 tot 21u00. (opruimen en proclamatie laatstejaars)
Bericht via Smartschool, letterlijke quote:
X, Desondanks je behaalde resultaten, zul je je stage nog moeten inhalen.
Je moet je vanaf morgenvroeg 8u tot 17u heel de week aanbieden bij creche X.
Als dit voor mij gunstig verloopt is het in orde. Indien niet dan ge je de week erna nog maar eens terug.
Als er iets foutloopt => C-attest
ps: je dient nog steeds stipt aanwezig te zijn donderdagavond
Groeten
Dus ondanks scores van 80-90% op alle vakken, dient ze de stage nu plots in te halen.
Donderdag word ze verwacht om 11u30 te "presteren". Stageplek en school liggen 20km uit mekaar, dus is er 1u30 tijd om deze afstand te overbruggen met een tussenstop thuis om te douchen. (normaal met de fiets)
Ze word dus gestraft door onvrijwillige, gerechtigde afwezigheid.
Na de stage is ze gewoon naar school gegaan met rolstoel/krukken.
De week van de stage zat ze thuis, op school kon ze niet terecht want leerkracht afwezig.
Langs de andere kant is er een klasgenoot die de week stage bij rusthuis niet heeft afgemaakt.
Is de eerste dag vertrokken omdat ze niet graag met ouderen werkt en enkel creche wil doen. (doktersattest buikpijn de hele week)
Deze is wel geslaagd.
De geslaagde is de lieveling van de juf, mijn dochter komt niet overeen met die lieveling...... ik wil de lijn niet doortrekken...
Als het na deze week in orde is dan kan ik er nog mee leven.
Maar als ze verplicht wordt om volgende week ook nog stage te doen met de kans dat ze dan toch nog iets vinden om ze te buizen vind ik héél zuur.
Geplande vakantiejob valt deels in het water.
Kan ik ze vriendelijk vragen/eisen om hun beslissing deze week te maken?
Vragen wat het verschil is met die andere leerling?
Wat als wij al op vakantie vertrokken? Schooljaar is immer nu vrijdag gedaan.
Bedankt.