Ondertussen is de zaak al serieus geescaleerd...
Lang verhaal kort: De eigenaar van de hond was in opname voor een zelfmoordpoging toen de hond werd gevonden. Ondertussen is de beslissing via brief bij de eigenaar beland , deze is uitgevoerd en beslist door de Procureur des konings dus het Parket van Antwerpen en de lokale politie.
Zij hebben, vind ik, een compleet foute interpretatie van de verklaring van de eigenaar gemaakt. DE eigenaar is na zijn opname naar de politie gegaan om te vragen waar zijn hond zat. Aangezien hij zelf NOOIT persoonlijk op de hoogte is gebracht (is dit geen fout?! ) Hij is opgenomen maar na 10 dagen terug kerngezond met positief advies naar huis gestuurd. Daar moet hij ZELF zoeken waar zijn hond gevonden is (die nochtans een chip droeg), waarom deze is overgebracht naar een opvanggezin (hij zou schuw hebben gereageerd toen ze hem vonden.) en vooral: wanneer en hoe hij hem kan terugkrijgen. Hij krijgt een heel verhoor ivm zijn verleden, hij antwoord eerlijk op alle vragen.
Zoals, "waarom komt u nu pas om uw hond? dat toont toch weinig belangstelling?"
- ik WIST niet eens dat mijn hond in beslag was genomen, gevonden, of weg gelopen. Hij droeg een CHIP met al mijn gegevens die nog steeds correct zijn. Niemand heeft mij op de hoogte gebracht!
Ze hebben hem ferm onder druk gezet om hem te overtuigen afstand te nemen van zijn hond. Hij heeft duidelijk verklaard dit NIET te doen. Hij heeft een moeilijke periode gehad, maar is altijd een goed baasje geweest. Zijn vorige hond was 14jaar. Diezel is nog maar net 2.
Na de verklaring, waarin hij duidelijk zegt dat hij bewijs kan tonen dat hij zich heeft ingeschreven om zich te laten opnemen. Hij heeft aan de wijkagent vaak gevraagd om te komen kijken, aangezien hij zijn huis volledig op orde had gebracht. Maar nooit heeft iemand moeite gedaan, of geluisterd.... Nu krijgt hij een brief, dat ze besloten hebben Diezel definitief in volle eigendom te geven aan de persoon/gastgezind waar hij is ondergebracht.
Wij hadden (De eigenaar en ik, zijn beste vriendin) al jaren afgesproken, en in zijn paspoort opgeschreven, dat als hijzelf er nie voor kan zorgen, ik de officiele voogd word. Aldus hebben ze de chip op mijn naam laten registreren.
Nu gebruiken ze dit als een bewijs TEGEN hem, omdat ze denken dat ik de hond direct terug bij de eigenaar zou brengen. Ik heb 60 dagen om bezwaarschrift in te dienen met de nodige bewijsstukken tegen deze beslissing.
Dit zal ik ook DOEN. maar ik wil niet overhaast te werk gaan....
Het is misschien wat onduidelijk, stel gerust vragen, als ik er enige tips of advies uit kan halen.... Help mij aub. Ik wil gewoon voor Diezel zorgen.
bezorgde groeten....