Als je elke dag een brood pikt, met kaas en een pak koffie in de supermarkt, dan kan dit ook niet. Je gaat er niet voor in de gevangenis geraken, gelukkig maar. Maar om iemand dan zomaar te laten doen, is er toch ook over. Madam vind haar nog een klasse hoger en wil er bediening bij. Volgens wat ik gelezen heb, gaat het in sommige gevallen toch over 100 euro plus maaltijden.
Ik denk dat die horeca uitbaters deze gratis meegenomen reclame wel zien zitten. Keur absoluut stelen en misbruiken niet goed; maar in dit land spreken we hier over peanuts
Misschien kent u het verhaal nog van DE BONNENMAN in het Antwerpse. Die ging op een wettelijke en juridische manier met kortingsbonnen betalen in de winkels. Werd steeds wettelijk vrijgesproken; maar door de winkelketens ( met hun legertje advocaten ... ) onder druk gezet voor hun eigen tekortkomingen.
Hij deed het om producten te bekomen ( wettelijk ) en te bezorgen aan minder bedeelde mensen. Hoe een simpele mens soms slimmer kan zijn dan die zo genaamde hooggeschoolden en dik betaalden. Robin Hood : toch een man naar mijn hart.
Lees ook eens de massa's kritieken op de supermarkten en winkelketens in tijden van de solden; hun dubieuze prijszettingen. En de supermarkten ( bij kortingen, 2 + 1 gratis, 9 + 3 gratis ... 2de aan halve prijs ... ) dan zetten ze de waren aan de aanbevolen prijs en komt men terug op de gewone dagelijkse prijs.
vb. deze week gezien in supermarkt : 6 flesjes bier merk X aan € 6.28 9 flesjes + 3 gratis zelfde merk bier X aan € 11.75 ( prijs achter de komma kan iets
afwijken ). Reken zelf maar en controleer steeds de reclameblaadjes naar de prijs per L of KG met of zonder korting.
Dus oordelen en veroordelen ??