Hallo,
Graag jullie advies voor onderstaand probleem:
Enkele weken geleden ontving ik met de post een document van KBC bank met de melding dat ik mijn identiteitskaart opnieuw moest laten inlezen op hun kantoor. Ik heb contact opgenomen omdat ik, volgens mij, geen klant meer was bij hen.
Nu blijkt dat ik daar nog 3 schuldsaldoverzekeringen heb open staan. In 2012 kocht ik een woning aan mbv 3 leningen en de daaraan gekoppelde SSV, die met een eenmalige premie (van ongeveer 1900€, 680€ en 120€) betaald werden eind december 2011. In april 2014 werd die woning verkocht, maar nu blijkt dat die SSV toen niet stopgezet werden en dus ook niet uitbetaald.
Ik had graag eens geweten van jullie wat ik hiermee moet aanvangen, en waar ik recht op heb.
Bij KBC Sint-Andries (waar ik nu woon) zeiden ze me dat ik klacht moet indienen en dat ik eigenlijk recht heb op het volledige bedrag doordat dit door hun fout niet in orde werd gebracht.
Bij KBC Roeselare (waar ik de woning kocht) zeiden ze me dat de SSV nu pas kunnen afgesloten worden (ruim 5jaar na datum!!!!), en dat ik enkel recht heb op het nog resterende openstaande bedrag, en dit nog eens verminderen met 33% fiscaal voordeel waar ik van genoten heb, en 2x een uitstapkost... Toen ik vertelde wat ze mij in Sint-Andries vertelden, dan werd de dame in kwestie nogal vijandig... Ik heb hier dan ook een ambetant gevoel bij.
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Dieter