ik ga het verhaal zo kort mogelijk proberen te houden. Tips/advies ezv is zeer welkom.
In juli 2017 stap ik een zeer bekende fitnesscentrum binnen om mijn abonement te annuleren. Het was de laatste dag van voor de grote renovatiewerken. Toen ik naar daar kwam stond het toestel waar je je abonement mag stopzetten al uit. Dus ik geef mijn kaartje aan de persoon aan de balie met de bedoeling om het te stoppen. En dan ga ik naar huis, eens thuis annuleer ik ook de domiciliering van €24/maand. De club is achteraf 6-10 (ben niet zeker) weken gesloten geweest, op de deur hing er een papiertje dat men in een andere stad kon gaan fitnessen (12km verder).
In december 2017 krijg ik plots een telefoontje van de directie uit Brussel en ze zeggen dat ik een bedrag schuldig ben van 4 maanden abonement. Op de vraag waarom mijn opzegging niet verwerkt is zeggen ze dat ze van niks weten.
In maart 2018 krijg ik de eerste brief van een deurwaarder met een verzoek om te betalen (meer dan €200). Met de brief ga ik naar de club en spreek ik met de manager. Dit gesprek heb ik opgenomen en ik heb de opname nog steeds. (het gesprek ging zo)
(minder relevante dingen zijn hier buiten gelaten)
Ik: jullie waren vorig jaar dicht voor lange verbouwingen
manager: jaja ik weet waarover het gaat. ik stuur nu een mail en je krijgt een CC, dus je gaat zien dat het in orde komt.
ik: menen ze dat nu? dat er over zoiets een rechtszaak komt?
manager: neen, ze doen het gewoon om het geld te kunnen innen. Maar ik ga zeggen dat je hier toen geweest bent en het niet via het toestel had kunnen doen omwille van de verbouwingen dan komt het goed
ik: ik kan het wel aantonen op basis van de persoon die hier toen aanwezig was op die avond
manager: ik weet niet wie het geweest is. ik ga ervoor mailen en dan komt het goed.
Achteraf heb ik zeker 10-12 brieven van de deurwaarder ontvangen, telkens met opdringende, dreigende taal. "betaal ons nu of wij gaan naar de rechter stappen".
Ook heb ik telefonisch contact gehad met de directie van de club. Volgens hun gegevens zou mijn abonement pas in april 2018 gestopt geweest. Op de vraag door wie het stop werd gezet kunnen ze geen antwoord geven "het staat zo in het systeem". (ik heb het in april 2018 niet stop gezet dus dit is pure zever). Ook zegt hun systeem dat er meerdere betalingen zouden zijn geweest van mijn bankrekening tussen juli 2017 en april 2018 = ook leugens. Ik heb de geschiedenis van mijn bankrekening geraadpleegd en de laatste betaling gebeurde in juli 2017.
So what now?
ik word al 1.5 jaar lastig gevallen door dit bedrijf die een deurwaarder gebruikt om mij openlijk te pesten.
Tips?