Staat het ergens wettelijk vermeld dat u in februari 2012 de woning in gebruik heeft genomen. Is maar een voorstel om de ingebruikname te laten plaats vinden begin december 2011. Wie heeft er zicht op uw ingebruikname datum ?
Indien niet te verplaatsen naar december 2011, helaas dan heeft u 21% BTW te betalen.
De aannemer zou ik zo maar niet in gebreke stellen; gezien het heel nipt en delicaat ligt wat betreft de voorwaarden en hij er denkelijk van overtuigd was 6% toe te passen. Indien het document erbij was geweest zou de BTW er niet over gestruikeld zijn ( mijn denkpiste ).
Niet officiële data zijn makkelijk aanpasbaar ( antidateren ), zo ook offerte en factuur.
Ja het staat wettelijk vermeld, het huis was nog in aanbouw en wij zijn pas eigenaar geworden in 2012, dus dat wordt moeilijk om daar iets aan aan te passen vrees ik
Heb deze morgen even gebeld met Financiën, en kreeg daar ongeveer dezelfde uitleg via mail terug.
Ik voldoe niet aan alle 4 de voorwaarden + zijn werken die hij hier uitgevoerd heeft komt sowieso niet in aanmerking voor het 6% btw -tarief. Enkel sanitair, nieuwe elektriciteit, (brand)alarmtoestellen, en nog een paar van die dingen komen in aanmerking.
Ik snap eerlijk gezegd niet waar hij het vandaan heeft gehaald om dan zonder boe of ba 6% aan te rekenen, zelfs zonder geldig attest van mijn kant..