Ik heb die tweedehands gekocht voor 1000 EUR ...Speciale korting voor gepensioneerden.Oei Asperger, ik ben 65+ en heb geen Maserati. Ik kan me dat gewoonweg niet permitteren.....Heb blijkbaar het verkeerde beroep gehad.....Grapje....
Art. 29. De politieambtenaren kunnen overgaan tot het doorzoeken van een voertuig of enig ander vervoermiddel zowel in het verkeer als geparkeerd, op de openbare weg of op voor het publiek toegankelijke plaatsen indien zij, op grond van de gedragingen van de bestuurder of de passagiers, van materiële aanwijzingen of van omstandigheden van tijd of plaats redelijke gronden hebben om te denken dat het voertuig of vervoermiddel werd gebruikt, wordt gebruikt of zou kunnen worden gebruikt :
1° om een misdrijf te plegen;
2° om opgespoorde personen of personen die aan een identiteitscontrole willen ontsnappen een schuilplaats te geven of te vervoeren;
3° om een voor de openbare orde gevaarlijk voorwerp, overtuigingsstukken of bewijsmateriaal in verband met een misdrijf op te slaan of te vervoeren.
Zij kunnen dit eveneens wanneer de bestuurder weigert te laten controleren of zijn voertuig in overeenstemming is met de wet.
Het doorzoeken van een voertuig mag nooit langer duren dan de tijd vereist door de omstandigheden die het rechtvaardigen. Het voertuig mag niet langer dan één uur worden opgehouden voor het doorzoeken uitgevoerd in het raam van het vervullen van de opdrachten van bestuurlijke politie.
Het doorzoeken van een voertuig dat permanent als woning is ingericht en dat op het ogenblik van het doorzoeken daadwerkelijk als woning wordt gebruikt, wordt gelijkgesteld met huiszoeking.
Je begrijpt het verkeerd. Ze moeten u GEEN reden geven.Er staat duidelijk redelijke gronden, dit wilt dus zeggen niet zomaar zonder reden. Dus in het vervolg zullen ze een goede reden moetten geven.
Ah ... patser.De enigste reden voor deze controles is waarschijnlijk omdat ik nog jong ben en een "dure" wagen rijdt.
Toch geen eufemisme voor agressief en/of asociaal rijgedrag? Dat zou namelijk ook een en ander kunnen verklaren.Heb een sportief rijgedrag dat klopt.