Werkloosheidsuitkering is toegewezen aan het woonland. Invaliditeitsuitkering is toegewezen aan laatste werkland en eventueel pro rata ten laste van meerdere landen indien invaliditeit is ontstaan na 01.05.2010 en men in meerdere landen heeft gewerkt. zie VO 883/2004.
Verder verwijs ik naar wat ik je geantwoord heb naar aanleiding van je privé-bericht:
Als ik je een goede raad mag geven. Ga met dit schrijven naar de afdeling die dit schrijven zou verstuurd hebben en vraag hun op de man af of dit stuk van hun diensten komt en waar het precies over gaat. Dan weet je ineens of het hier om oplichting/fake nieuws gaat of niet en waarover het precies gaat. Je kan immers maar bezwaar inleiden als je weet waarover het gaat en waar je je op kan baseren. Mocht je er een probleem mee hebben om naar de belastingen te gaan, neem dan contact op met de sociale dienst en/of de juridische dienst van het OCMW van je gemeente. Zij kunnen dit dan even voor jou uitzoeken.
Als het om een schrijven gaat van een openbare dienst dan moet de naam en de bereikbaarheid van de persoon die uw dossier behandelt vermeld worden.
Ik verwijs hiervoor naar de omzendbrief:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
28 APRIL 1992. - Omzendbrief nr. 360 Een grotere doorzichtigheid en toegankelijkheid van de administratie. .
Art. M2. 1. Een eerste maatregel, vermeld in het bovenvermeld actieplan, is het systematisch aanduiden op elke briefwisseling van de naam, de hoedanigheid en het telefoonnummer van de ambtenaar die met een dossier belast is.
Deze maatregel heeft uiteraard betrekking zowel op de briefwisseling tussen de administratie en de burger als op de briefwisseling tussen de overheidsdiensten.
Daartoe dienen op een duidelijk zichtbare wijze vermeld te worden :
- de te contacteren persoon;
- de hoedanigheid van deze ambtenaar (bv. bestuurssecretaris);
- het rechtstreeks telefoonnummer of het toestelnummer;
- eventueel de uren waarop men kan contact nemen.
Deze vermelding moet in begrijpelijke taal gesteld zijn. Ik stel daarom de volgende formulering voor : "Elke inlichting betreffende het onderwerp van deze brief kan worden verkregen bij...".
De vermelding op elke brief van de naam, de functie en het telefoonnummer van de ambtenaar die belast is met het dossier, wil de bevolking in rechtstreeks contact met de overheidsdiensten brengen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat de ambtenaar die in de briefwisseling als contactpersoon wordt aangeduid, alle nuttige inlichtingen over het dossier moet kunnen verschaffen. De contactpersoon moet op de hoogte zijn van het dossier en de bevoegdheid hebben aan de burger alle gevraagde inlichtingen te verstrekken. Hij moet de nodige schikkingen treffen opdat hij steeds bereikbaar is en zich desnoods laten vervangen tijdens bijvoorbeeld periodes van ziekte of vakantie.
De aanduiding van de ambtenaar legt ook de klemtoon op zijn verantwoordelijkheid.
Ik vraag dat deze maatregel onmiddellijk wordt uitgevoerd.
Uiteraard heb je ook nog het sociaal handvest van de gebruiker.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Thieu Rutten
(pensioen)deskundige.