Geachte,
Jammer genoeg vandaag een auto ongeluk gehad.
Was vandaag rustig thuis en doordat ik eigenlijk niet meer met de auto moest rijden 2 halve liters gedronken.
Om 19u30 belde mijn vriendin mij om te zeggen dat onze dochter een poort op zich had gekregen bij iemand waar ze waren en of ik met haar naar spoed kon.
Ben direct in mijn auto gekropen en was onderweg naar ninove ongeveer een 10 km rijden.
Nog geen km van mijn deur ben ik op een 4 vaksbaan aan het rijden. Linkse rijbaan om naar links af te slaan. 2 middenrijvakken en 1 rechter rijvak om rechtsaf af te slaan.
Ik rij op de 2 middenrijvakken aan de linker kant. Toen ik plots vanuit de rechterkant een auto pinker op zie zetten om ook naar links te gaan. Auto gaat direct naar links ik rem en wijk uit naar links toch komt het tot een botsing. Mijn rechter zijvoorkant als bestuurder gezien tegen haar linker achterzijkant.
Direct uitgestapt beetje overstuur en naar men vriendin gebeld dat ze ambulance moest bellen voor ons dochter.
Na de tegenpartij gevraagd te hebben heb ik door de brokstukken toch voorgesteld politie te bellen.
Heb toen naar politie gebeld aan de telefoon werd er mij aangeraden om de auto te verplaatsen naar veilige kant wat ik ook gedaan heb.
Uiteraard enorm onder schrik om te blazen heb ik politie 15 min uitstel gevraagd nadien geblazen en safe.
Politie was zo vriendelijk om me thuis af te zetten.
Toen ik thuis kwam over mijn verklaring zitten nadenken en hierbij merkte ik op dat politie heeft opgeschreven dat voertuig ter hoogte van mijn rechter voorwiel reed. Tijdens de aanrijding ja ervoor is de situatie zoals op schets.
Ik snap wel dat de situatie in aalst momenteel met die werken heel verwarrend is want mevrouw had nadien ook precies niet door dat ze rechts reed want zij beweerde al links te rijden op die 2 rijvakken.
Nu voor de politie verklaring vroeg ik me af kan ik hier nog iets aan doen? Vrees van niet zeker?
Met vriendelijke groeten,
V