Hallo,
Deze morgen heb ik een aanrijding gehad met een persoon. Ik kwam aangereden tegen 15 km per uur max omdat ik de weg links moest volgen. Een nogal scherpe bocht waardoor men automatisch langzamer gaat rijden. Er stond een soort van hoge familiewagen een 5 meter voor het zebrapad geparkeerd waardoor ik het begin van het zebrapad niet goed kon zien omwille van die bocht. (aan de rechterzijde). links van het zebrapad was niets te zien dus reed ik langzaam verder. Eens de bocht door 2m voor het zebrapad komt er een vrouw overgelopen zonder te kijken waardoor ik bruusk rem en mijn stuur helemaal naar rechts draai. Ik heb haar jammer genoeg net geraakt langs de zijkant van de passagierskant waardoor de gevallen is. Ik heb haar onmiddellijk geholpen en de politie gebeld. Ze had last van haar schouder dus heeft de ambulance haar meegenomen mits ze al 57 jaar was. Ik had ze echt niet gezien en toen ik ze zag kon ik direct remmen maar had haar nog net geraakt. Er was geen enkele mogelijkheid dat ik de vrouw kon zien door die bocht. Ik ga ervan uit dat dit aanzien word dat ik in fout ben mits de voetganger een zwakke weggebruiker is?
mvg,
Erna