Hallo, een, ondertussen ex, vriend heeft met mij een leningsovereenkomst én voor een andere som geld een door hem zelfgeschreven en getekende schuldbekentenis. Bij de leningsovereenkomst is er een einddatum van terugbetaling vastgelegd. Bij de schuldbekentenis heeft hij zelf kunnen beslissen voor welk bedrag en vanaf wanneer er maandelijks zou afbetaald worden en tegen welke einddatum. Hij staat ondertussen twee termijnen achter en laat niets van zich horen. Hem contacteren lukt niet. Niet schriftelijk - hij laat de brief naar mij terug sturen - niet via berichten en niet via telefoon. Alles blijft onbeantwoord.
Eergisteren heb ik bij de politie een pv laten opstellen. Hou zou gebeld en uitgenodigd worden voor een gesprek. Het is nog te recent om hierover al bericht te hebben gekregen maar ik voorzie dat dit allemaal niets gaat uithalen. Hij is geen onbekende voor de politie (die ex-vriend heeft een behoorlijk strafblad) en zal, als hij al ingaat op de uitnodiging, allerlei smoezen hebben waardoor hij niet op het politiekantoor geraakt.
Mijn vraag: wat kan ik ondernemen? Ik wil in de eerste plaats mijn geld terug én ik wil niet dat hij er zomaar kan mee wegkomen van geld te lenen van mij en een hele tijd op mijn kosten geleefd te hebben zonder terug te betalen.
Groeten.