Beste,
Mijn vraag is het volgende: mag een werkgever (de Belgische Federale Overheid) overuren in rekening brengen op een dag die verantwoord is door ziekte met doktersattest? Het zit namelijk zo dat ik verschillende shiften werk, soms 09:00 en soms 08:30 nu had ik een shift van 09:00 gewisseld met een collega voor een shift van 08:30 dus past de werkgever 00:30 minuten bij uit mijn overuren, dit kan ik vatten. Dit doen ze reeds op de dag van de aanvraag van de wissel vaak weken op voorhand. Nu komt die bewuste dag eraan en ben ik ziek met attest van de dokter dus beschouwd de werkgever mij als 08:30 ziek en 00:30 overuren. Mijn vraag is dus of de werkgever dit zomaar mag en kan doen of zijn in dit geval mijn volledige shift van 09:00 verantwoord door afwezigheid wegens ziekte met attest? De werkgever beweerd dat dit de normale gang van zaken is en de vakbond zegt het niet zeker te weten en legt zich nogal gemakkelijk neer bij het antwoord van de werkgever. Hoe zit dit nu juist? Ik ben vast benoemde ambtenaar. Kan ik hierin verder gaan of moet ik er mij maar bij neerleggen dat ik overuren wordt afgehouden op een dag ziekte?