Hallo,
In woon momenteel in Thailand, tijdens mijn verblijf hier heb ik een veroordeling gekregen van 12 maanden effectief.
Officieel ben ik niet op de hoogte van mijn veroordeling. Ik heb dit alleen vernomen van de pers.
Ik heb mijn domiciel gewijzigd naar hier in Thailand, maar nog steeds niets gehoord van het gerecht. Ook mijn advocaat werd niet op de hoogte gebracht. En deze is momenteel op vakantie, dus kan hem niet in de snelle raadplegen.
De veroordeling gaat om fraude en oplichting. Volgens het krantenartikel zou ik 12 maanden cel kunnen verwachten, wat 5 dagen minder dan een jaar is volgens het artikel. Wat wil dit zeggen? Wat mag ik als effectief gevangenisstraf mogen verwachten?
Verder hoe zit het met mijn verblijf in het buitenland. Ik ben niet weggevlucht. Op het moment dat ik ben verhuisd naar hier, stond er nog geen datum voor de rechtszaak vast. Verder moet ik me gaan aanmelden bij de hulpgevangenis te Leuven. Maar natuurlijk kan ik dit niet door de afstand.
Kan ik nog steeds in beroep gaan? Sta ik nu geseind in Belgie? Mijn contract hier loopt nog tot december. Is het aangewezen om per direkt terug te keren naar Belgie en zelf contact met het gerecht op te nemen? Zal ik dan per direkt worden aangehouden? Of kan ik in hoger beroep gaan en me verdedigen met mijn advocaat?
Met dank voor uw hulp!
mvg