Bedankt voor het antwoord. Ik vermoed dat ik dus op zoek zal moeten gaan naar een deurwaarder in het arrondissement waar mijn ex gaat wonen?
Dat klopt. De bevoegdheid van de gerechtsdeurwaarder raakt immers de openbare orde zodat handelingen die hij buiten zijn territorium stelt, absoluut nietig zijn (zie H. JESPERS, ?Art. 513 Ger.W.? in P. DEPUYDT, J. LAENENS, D. LINDEMANS en S. RAES (eds.),
Gerechtelijk recht. Artikelsgewijze commentaar met overzicht van rechtspraak en rechtsleer, Mechelen, Kluwer, losbl., 1-2).
U kunt via het internet makkelijk een bevoegde gerechtsdeurwaarder opzoeken, namelijk via
http://www.gerechtsdeurwaarders.be/index_nl.htm. Als U links op "Een gerechtsdeurwaarder contacteren" klikt en vervolgens op het icoontje naast "Zoek een gerechtsdeurwaarder" in het nieuw geopende blad, komt U op een zoekmotor terecht. Op basis van de gemeente of de postcode van de gemeente, vindt U makkelijk een bevoegde gerechtsdeurwaarder. U kunt ook Uw "vorige" gerechtsdeurwaarder vragen een bevoegd deurwaarder te contacteren.
Bjorn.
[b]"[i]Cedant arma togae, concedat laurea linguae[/i]", Marcus Tullius CICERO, De Officiis 1, 22, 77.
"[i]Inter utrumque tene[/i]", Publius Ovidius NASO, Metamorphoses 2, 140.[/b]