maar eigenlijk weet ik wel dat hij er is, want meestal staat zijn auto en of die van de vriendin er, en hij heeft praktijk dus er zijn ook wel patienten en auto's. maar ik hoor of zie niemand. ze moeten meestal ook door de praktijkdeur binnegaan.
Bezoekrecht is persoonlijk en kan niet afgestaan worden aan derden. De vader heeft bezoekrecht, niet zijn vriendin.
Hij moet toezicht uitoefenen over de kinderen en ze kost, onderhoud en opvoeding verschaffen tijdens zijn bezoekrecht.
Wil je geen olie op het vuur gieten, dan kun je hem bellen en hem verzoeken om, zodra hij de consultatie beeindigd heeft van de pati?nt met wie hij bezig is, de kinderen te komen ontvangen. Weigert hij of komt hij na een kwartier nog niet opdagen (nogmaals, best zorg je voor een getuige), dan vertrek je met de kinderen, ongeacht of ze al dan niet naar hun vader willen gaan.
Je komt je plichten als ouder niet na als je (ik veronderstel nog kleine) kinderen achterlaat zonder dat hij er daadwerkelijk toezicht over uitoefent. Stel je voor dat jij vertrekt, de kinderen het huis uitlopen in plaats van bij hun vader te blijven, en onder een auto terechtkomen. Dan kan hij zeggen dat je ze afgezet hebt zonder dat hij ze ontvangen heeft (hij mag immers aan zijn bezoekrecht verzaken).