…. En als het erop aankomt, hebben de contactpersonen eigenlijk meestal geen benul van wat er moet gebeuren, laat staan dat ze eerst aan uw belangen gaan denken. En zeker, wiens brood men eet, diens woord men spreekt; zij moeten dus handelen zoals hun werkgever voorschrijft, niet altijd gehinderd door voldoende kennis van zaken.
Inazuma schreefEen bank die maar met 1 verzekeraar samenwerkt, doorgaans een bedrijf waar ze nauwe bindingen mee hebben, mag u een aanbod doen dat voor u eigenlijk op geen bal trekt en aan slechte voorwaarden tov de rest van de markt ...Ik kan u enkel een onafhankelijke verzekeringsmakelaar aanbevelen.
(Een die werkt met meerdere verzekeringsmaatschappijen.)
Die moet u een aangepast aanbod doen, geselecteerd uit meerdere aanbieders op de markt.
Ik zeg dat het kàn omdat het wettelijk mag, en dus ook gebeurt.Toch graag enige nuance.
BNP Paribas Fortis commercialiseert verzekeringen van AG Insurance. De polisvoorwaarden én de schaderegeling worden in de markt als zeer behoorlijk gewaardeerd. "Op geen bal trekken" en "een groene kaart die bij een serieus schadegeval totaal waardeloos is" zijn dus op zijn minst overtrokken bewoordingen.
Als de voorwaarden van mijn (zelfgekozen ) verzekeraars wijzigen, krijg ik daarvan netjes bericht, zelfs met korte samenvatting van wàt er gewijzigd is.Verder staat in de brief van AG insurance: in bijlage uw polis, er staat niet eens vermeld dat er wijzigingen zijn gebeurd.
U (en dochters) hebben blijkbaar een nieuw contract gekregen.Als er wijzigingen gebeuren, dan geldt er geen wachttijd om naar een andere verzekeringsmaatschappij te gaan eh?
Wij zijn niet akkoord gegaan, hebben het nieuw contract niet getekend, hebben dat telefonisch duidelijk gemaakt.Bij nieuw contract of éénzijdig gewijzigde contractvoorwaarden, kan u desgewenst de verzekeraar laten weten dat u niet akkoord kan gaan met de nieuwe contractvoorwaarden, eenzijdig gewijzigd tegenover het vorige contract, en de polis opzeggen.
Wel zorgen voor een andere verzekering uiteraard !
Normaal doet u zoiets aangetekend, zodat er een bewijs van is , niet telefonisch, daarbij is geen enkel bewijs van wat er gezegd is ...Wij zijn niet akkoord gegaan, hebben het nieuw contract niet getekend, hebben dat telefonisch duidelijk gemaakt.
Onder de "oude" voorwaardenNu kregen wij een papier van de bank, met de info dat ons contract verlengd is tot 2020
Daar zou ik absoluut NIET zomaar van uit gaanIk veronderstel zolang ik geen contract teken dat m'n zoon met die wagens kan rijden.
U kan dat, maar contractueel mag u dat nietKan ik gewoon niet mijn nummerplaten binnen geven en gewoon binnen een week opnieuw inschrijven? En dan bij een ander verzekeraar?