#1 , 15 mar 2019 12:36
Beste mensen, ik hoop dat iemand mij kan duidelijk maken hoe ik deze situatie aanpak. ik hoop dat ik het goed genoeg kan uitleggen zodat jullie mij snappen.
Ik ben geboren met een andere familienaam dan dat ik normaal moest krijgen. Mijn biologische vader werd bij mijn geboorte (13 maart 2000) weggehouden van mij door dat er een andere man in mijn moeder haar leven was gekomen dat moment. Mijn moeder en haar nieuwe vriend hadden toen beslist samen om samen mama en papa te spelen voor mij en mijn echtelijke biologische vader weg te houden van mij. En dat is ook gelukt. Want ik dacht altijd dat die nieuwe vriend van mijn moeder, mijn echte vader was. Tot in 2011, ik kwam in de winkel een man tegen. Hij riep me en ik stond verwonderd dat hij mijn naam kende. Hij zegt me, 'Ik ben je vader, het klinkt misschien raar maar zo is het jongen'. Toen ging ik in een shock. Deze man was dus mijn echte vader, en ik had elf jaar gedacht dat die 'nieuwe' vriend van mijn moeder, mijn vader was. Nu, toen ik geboren werd beslisten mijn ma en die nieuwe vriend, dat ik de achternaam zou dragen van hem. Dus ik draag sinds mijn geboorte, een achternaam van een man, die mijn biologische vader niet eens is. Ik leerde mijn echte biologische vader kennen in 2011, en ik heb daar nu nog altijd goed contact mee. Ik ben nu 19 jaar, en nu wil ik toch echt wel de achternaam krijgen van mijn biologische vader en dat wil hij ook zo graag.Nu is de vraag: hoe verander ik nu mijn achternaam?? mijn biologische vader heeft vroeger nooit kunnen bewijzen dat ik zijn kind was. Moet ik hiervoor een dna test doen, zodat ik en mijn echte vader dit kunnen bewijzen? of hoe gaat dit in zijn werk? Iemand help mij aub het zou mij echt veel helpen!!! Alvast bedankt, Michael