#3 , 05 jul 2009 04:13
Dank voor het antwoord, Vandebos.
1) De auto was quasi per-total. Er werd geen schadebestek gemaakt. Er werd gewoon een bedrag afgesproken die mij vergoed zou worden. Tegenpartij wou dit voorval 'onder ons' houden, dus buiten de verzekering etc. om, afhandelen. Op dat moment had ik mijn redenen om op zijn wens in te gaan. Kan het niet hebben van een schadebestek/uitgebreidere beschrijving van de schade invloed hebben op de geldigheid van dit contract?
2) Je hebt gelijk in verband met schijven. Maar mij maakt het eigenlijk niet veel uit, als ik het volledig bedrag op einddatum heb ben ik al tevreden. Of dit nu per dag €1 is, of het volledig bedrag op einddatum - vormt geen enkel probleem voor mij. Kan het niet uitgebreid bepaling van schijven invloed hebben op de geldigheid van dit contract?
De reden waarom ik eigenlijk vraag of dit een geldig contract is, is dat de tegenpartij zich overlaatst heeft laten informeren door een advocaat (dat zegt hij toch allezins). Deze advocaat zou gezegd hebben dat ik met dit contract geen voet heb om op te staan. Redenen zijn mij niet gezegd geweest. Ik wil graag weten waar ik sta, en of ik nog mag rekenen op dit geld.
Alle opinies, informatie, etc. welkom.