Waar moet een proces plaats hebben

mario_81549
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Waar moet een proces plaats hebben

#1 , 02 mar 2019 13:14

Dag
2 jaar geleden is mijn dochter vertrokken bij haar moeder
Deze is een proces begonnen in haar streek tegen mij zonder geldig bewijs dat ze mijn dochter haar domicile te mogen veranderen
Nu mag dit
Normaal moest dit toch gedaan worden in mijn stad waar ze woonde of domicile heeft dus hier bij mij
Is dit geen procedure fout?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MellowCaballero
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 mar 2019 15:16

Eiseres heeft het recht om u te dagen voor de rechtbank van haar eigen woonplaats in zoverre het een alimentatievordering betreft (art. 626 Ger.W.) (waar ik thans vanuit ga). Indien het geen alimentatievordering betreft, hangt de bevoegde rechter af van verbintenis tot verbintenis. In beginsel kan eiseres dagvaarden naar eigen inzicht volgens de mogelijkheden geboden door art. 624 Ger.W.
Of u iets kan doen aan de wijziging van domicilie zonder uw toestemming, kan ik niet beoordelen zonder meer inzicht te verkrijgen in de ouderlijke regeling.

mario_81549
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2019 22:09

dit is juist het probleem
volgens de wet kan een kind vanaf 12 gehoor worden door de rechter die dan zal beslissen of ze mag verhuisen
nu ik woon in frankerijk dus de france wet zegt dat de betwisting over woonplaats moet gedaan worden in het kind zijn woonplaats
die stap hebben ze dus overgeslagen domisiel verplaatst en mij onderhoudsgeld geeist
kan dit maar zo ?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”