Ontslag door werknemer alvorens ingaan contract

Sandyyy
Topic Starter

Ontslag door werknemer alvorens ingaan contract

#1 , 27 feb 2019 10:27

Goeiemorgen allemaal,

In november heb ik een tijdelijk contract getekend, een contract dat begint op 1 maart en eindigt op 31 okt (ik was verplicht dit in nov te tekenen btw). Ondertussen heb ik een andere aanbieding gekregen met meteen een vast contract. Daarom heb ik gisteren op 26 feb gevraagd via aangetekende brief om dit contract te verbreken. Ondertussen heb ik antwoord gehad van HR dat ik ofwel een opzeg moet doen van 1 maart t.e.m. 10 maart ofwel een verbrekingsvergoeding moet betalen van 10 dagen loon? Klopt dit dat dit kan nog vòòr mijn contract is ingegaan? Ik heb mijn contract nagekeken en er staat helemaal niets in i.v.m. contractbreuk.

Mvg,
Sandy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2019 10:36

Dit kan zeer goed .
Als er niks van instaat dan is de wet van toepassing !

Die vergoeding stemt overeen met het loon dat uitbetaald zou moeten worden tot de normaal voorziene einddatum van de arbeidsovereenkomst, maar kan niet meer bedragen dan het dubbel van de opzeggingstermijn die zou gelden moest het een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur zijn.

Dit is om te vermijden dat men bij 10 werkgevers zomaar een contract gaat tekenen en dan bij de 9 zeggen ik kom niet af !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sandyyy
Topic Starter

#3 , 27 feb 2019 11:36

Ok bedankt voor de reactie! Dit blijkt te kloppen omdat mijn opzegtermijn ingaat op het moment dat mijn contract ook al is ingegaan. Ik ben benieuwd wat ze op mijn C4 gaan schrijven, want dat wisten ze nog niet...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”