Je kan moeilijk verkeerd doen. Je moet elke euro die je uitgeeft verantwoorden aan de VR maar verder is het systeem zo transparant als wat, ook voor de familie. Niemand zou je iets kunnen verwijten wat goedgekeurd wordt door de VR en je hebt het tenminste zelf in handen. Je kan daarnaast ook een vertrouwenspersoon aanduiden, zo ben je nog meer ingedekt. Nu ga je bij de advocaat moeten bedelen voor alles wat je vader nodig heeft, ook al heeft hij geen financieel probleem. Je kan maar hopen dat zijn rekeningen op tijd betaald worden en dat er opgekomen wordt voor zijn rechten. En er zijn natuurlijk kosten aan verbonden..
Ik heb er al aan gedacht om idd zelf alles te doen maar we zijn met zessen waarvan er maar twee zich er iets van aantrekken.
Ik ben bang om verkeerd te doen en wil later geen problemen
Dat gaat meestal toch maar om kleine dingen , geen grote kasten , tafels of bedden ... dat staat er al héVolgende maand mag hij voor vast verblijf naar een rusthuis, maar hier moeten eigen meubeltjes meegebracht worden.
Dat zijn kosten van voor de bewindvoeringNu was mijn vraag, mag ik deze gemaakte kosten recupereren via de toekomstige bewindvoerder??
Wacht je best mee tot er een bewindvoerder isEr zullen nog kleren moeten aangekocht worden voor de zomer , mag ik deze kosten maken?
Dan worden gewoon de rekeningen betaald héIk lees dat de bewindvoerder een budget opstelt en dat de persoon het hiermee moet doen.
Maar is dat ook zo als er voldoende geld voorradig is??
Uw broer , of van je vader ?Een broer leefde nog samen met mijn vader in het ouderlijke huis. Ondertussen is deze opgeschreven voor een serviceflat. Kan hij tot zolang in het ouderlijke huis blijven wonen?? We willen niet dat hij op straat wordt gezet natuurlijk.
Ik heb wel wat kleine zaken die ik op de kamer kan zetten, een foto bv van zijn grootvader, mijn overgrootvader dus.Zou toch wat "vertrouwde" dingen meegeven..een hangklok of foto's wat ophingen...ze hebben er nood aan..
Goed zo. Je bespaart hiermee veel geld. Je moet gewoon de goederen beheren als een goede huismoeder en wat formaliteiten regelen. Googel eens “bewindvoerder taken” om verklarende folders te vinden want je moet na de uitspraak de bewindvoering formeel aanvaarden (als dat nog niet gebeurd is), een patrimoniumverslag maken en bankrekeningen op orde zetten. Valt reuzegoed mee als je nu,al ordelijk bent met je eigen financiën. Voorts betrek ik bij elke beslissing m n broers/zussen zodat alles peis en vree blijft.Ondertussen ben ik zelf als bewindvoerder aangesteld, moet me er eens in verdiepen hoe dat allemaal werkt.
Ja goed zo!
Ondertussen ben ik zelf als bewindvoerder aangesteld, moet me er eens in verdiepen hoe dat allemaal werkt.
Eerste keer is dat wat werk om alles bij elkaar te zoeken, nadien niet veel meer dan wat optellen en aftrekken.Ondertussen ben ik zelf als bewindvoerder aangesteld, moet me er eens in verdiepen hoe dat allemaal werkt.