Dat opzegrecht heb je enkel al zijn de voorwaarden veranderen. Hier koop jij een nieuwe auto , dis ook hogere premie, en dat was uw eigen beslissing
Dat lijkt mij te stellen dat als ze de premie aanpassen omwille van de nieuwe wagen ik wel opzegrecht heb?
Ik vind dit in mijn algemene voorwaarden:(belfius car)Dat opzegrecht heb je enkel al zijn de voorwaarden veranderen. Hier koop jij een nieuwe auto , dis ook hogere premie, en dat was uw eigen beslissing
Dat lijkt mij te stellen dat als ze de premie aanpassen omwille van de nieuwe wagen ik wel opzegrecht heb?
Dus dat argument kan je al weer opbergen
Hieruit begrijp ik of lijkt het mij, dat als ik een nieuwe wagen aangeef, zij een berekening maken wat ik moet betalen en als ik daar niet akkoord mee ben het kan opzeggen binnen de maand?Indien de verzekeringnemer bij een vervanging van motorrijtuig of wederinwerkingstelling van de geschorste overeenkomst de verzekeringsvoorwaarden, met inbegrip van de premie, niet aanvaardt, dient hij de overeenkomst op te zeggen binnen een termijn van een maand te rekenen vanaf de ontvangst van de kennisgeving hiervan
Volgens bpost.be kost het ook vandaag nog altijd 9,75€ om een nummerplaat bij hen te laten schrappen !!! Sinds 1.11.2013 mag je ze niet meer deponeren in de rode brievenbussen van bpost.Bpost is nu ook gratis !!!
binnen te brengen bij het DIV (gratis) of bpost (betalend) en daarna uw verzekering op te zeggen.
3 weken geleden één terug gestuurd !!Volgens bpost.be kost het ook vandaag nog altijd 9,75€ om een nummerplaat bij hen te laten schrappen !!! Sinds 1.11.2013 mag je ze niet meer deponeren in de rode brievenbussen van bpost.Bpost is nu ook gratis !!!
binnen te brengen bij het DIV (gratis) of bpost (betalend) en daarna uw verzekering op te zeggen.
Die sticker krijg je alleen maar als de oude te vervangen nummerplaat op je aanvraagformulier staat (dat uw verzekeraar aan DIV moet bezorgen). Gaat dus niet als je beide wagens wil verzekerd houden ...3 weken geleden één terug gestuurd !!Volgens bpost.be kost het ook vandaag nog altijd 9,75€ om een nummerplaat bij hen te laten schrappen !!! Sinds 1.11.2013 mag je ze niet meer deponeren in de rode brievenbussen van bpost.
Bpost is nu ook gratis !!!
Schrappen van een oude Belgische nummerplaat (te herkennen aan 5 of 6 karakterreeks):
Als je een nieuwe Europese nummerplaat bestelde, ontvangt je in de verpakking van deze nieuwe nummerplaat een sticker die je op de achterkant van de oude Belgische nummerplaat (de achterste officiële nummerplaat) kleeft. Deze kan je in de rode brievenbus van bpost deponeren zonder verpakking of afgeven in het postkantoor of postpunt.
bron:https://www.bpost.be/nl/faqs/faq/nummer ... chrappen-0
Wat u schrijft 9,75€ is enkel van toepassing als je een nieuwe nummerplaat laat schrappen dus een plaat met een 1 vooraan !!
De oude is gratis en bij de nieuwe zit een stikker om op de oude te plakken op de achterkant en je mag ze in de rode briezven bus deponeren, 8 dagen nadien hab je u schrappings bewijs !!