#1 , 02 feb 2019 13:16
Dag allemaal.
Gisteren had ik een zeer onaangenaam contact met een politieagent. Ik parkeerde mijn auto in tweerichtingsverkeer (geen parkeerlaats) met mijn 4 knipperlichten en sprong snel de winkel in, terwijl mijn kind bleeft wachten in de auto. Bij mijn afwezigheid vroeg de politieagent mijn kind om uit de auto te stappen en me uit de winkel te halen. Hij was erg sarcastisch toen hij me vroeg of ik volgens mij op deze manier kan parkeren? Terwijl hij steeds meer geirriteerd raakte en zijn stem nog meer verhoogde, probeerde ik hem een paar vragen te stellen maar toch beleefd en vriendelijk te blijven. Hij raakte nog meer geïrriteerd en antwoordde toen met een vraag over mijn brandblusser. Ik moest de brandblusser afnemen. Terwijl hij zijn stem ophief en geïrriteerder werd, hij stelde voor dat ik niet te veel moest parten en met hem instemmen en dat hoe meer ik spreek hoe meer zal ik moeten betalen. Nadat ik mijn brandblusser niet kunnen afnemen binnen 10 seconden, verklaarde hij graag dat ik dit niet binnen 10 seconden kon doen en het zal in de PV verschijnen. Ik vroeg hem om me te laten zien hoe ik dit moet doenen hij antwoorde dat hij geen garagist is.
Dit gebeurde allemaal in het bijzijn van mijn 12-jarige kind.
Trouwens heb ik geen document voor de verkeersovertreding ter plaatse gekregen, klopt dat?
Iedereen kan een slechte dag hebben, maar volgens mij is dit gedraag van politieagent niet echt verwacht en erg teleurstellend.
Kan zijn ook dat mijn geslacht of accent beviel hem niet.
Deze gebeurtenis was nogal vernederend.
Heel graag jullie ervaring en advies.
Alvast hartelijk dank.