Nochtans, dit werd voorgelegd aan de ombudsdienst van de betreffende stad, en deze verklaarde zich onbevoegd (zouden teveel werk hebben zeker anders

), maar wist wel het volgende te vertellen, ik citeer :
"Als u niet akkoord gaat met betaling van de retributie kan u bezwaar indienen bij het Parkeerbedrijf. U hebt dit blijkbaar al gedaan. Ik weet niet wat ze hebben geantwoord om uw bezwaar niet te aanvaarden. Dit werd niet meegestuurd met uw mail. Algemeen kan ik u meegeven dat u nu de keuze hebt om te betalen of om telkens opnieuw bezwaar in te dienen bij elke betalingsherinnering die u krijgt. Het is dan aan de stad X om u voor de rechtbank te dagen en dan kan u daar uw verdediging voeren."
Waarom doen ze dat dan niet ineens ?
Ik heb trouwens zelf ooit eens iets gelijkaardigs meegemaakt in een andere stad, waar de parkeerplaatsen ineens voorbehouden waren voor de bewoners en dit stond slecht aangeduid. Na een aantal keren herhalen dat ik dit graag voor de rechter wilde verdedigen, heb ik er nooit meer iets van gehoord.
Dit zou toen wel de vrederechter geweest zijn, en het was algemeen geweten dat die parkeerbedrijven niet echt gunstig gezind was
In het geval van de andere persoon : hij kwam aangereden, rechts op de baan uiteraard, en merkte aan zijn linkerkant een vrije parkeerplaats. Hij heeft gedraaid op de weg (wat niet verboden is toch ?) om de vrije plaats in te nemen. Het bord stond aan het begin van de weg, waar hij dus niet voorbijgekomen was.
En het stond trouwens diep in de berm, goed verborgen tussen de struiken en de bomen. Zelfs al kwam je er langs, dan nog zou je het niet opmerken als je je ogen op de weg houdt - wat gebruikelijk is als je aan het rijden bent toch ?
Het is zo gemakkelijk om mensen parkeerretributies te geven hé, zorg dat er niemand dat bordje ziet (zeker als je niet van de streek bent) en kassa, kassa...
Is het nu zo moeilijk om een blauwe zone aan te duiden met blauwe lijnen op de parkeerplaatsen ?
Maar ja, dan brengt het niks meer op
Kijk, als het gaat om bewust geen ticketje te nemen, in de hoop om 'niet gepakt' te worden, dan kan ik er nog inkomen. Maar er is toch niemand die bewust zijn parkeerschijf niet plaats ? Dat kost niks en is geen moeite. Als je die niet plaats, dan is het toch enkel omdat je niet weet dat die moet geplaatst worden ? Of zijn er toch mensen die dat (om wat voor reden dan ook) gewoon niet doen