#1 , 05 feb 2019 12:53
Hallo allemaal,
Vorige week 29/01 heb ik een peugeot 307 SW gekocht bij wat ik dacht een particuliere verkoper, auto zag er goed uit, startte meteen, blanco keuringsformulier, aanvraag tot inschrijving. Alles leek in orde.
Afgelopen weekend 02/02 is deze wagen opgetakeld met een kortsluiting in de elektriek. Wat blijkt: de BM34 doorgebrand, starter volledig dood, bedrading doorgebrand, dus auto laten maken gaat om en nabij de € 1500 kosten.
De auto heeft me € 1900 gekost en ik heb dan vandaag gevraagd om deze terug te nemen ( proberen kan altijd ) maar nee ik moest het via de verzekering maar proberen want hij was blanco door de keuring gekomen.
De garage ( officiele peugeot garage ) zegt dat de verkoper dit geweten moet hebben omdat er diverse storingsmeldingen aan vooraf gaan en ook specifieke geluiden ( die ik dus niet herkend heb omdat ik de auto nog maar 4 dagen had )
Nu heb ik het adres van deze particuliere verkoper opgezocht op google omdat ik het al vreemd vond dat er een hele andere naam op het oude inschrijvingsbewijs stond van iemand die een uur verder woont en kom ik uit bij een garage. Die ook staat ingeschreven in de KBO, nu is mijn vraag:
Kan ik deze "garage" aansprakelijk stellen?
Alvast bedankt !