Hallo allemaal,
Mijn werkgever heeft 2 bedrijven: bedrijf C en bedrijf S. Beiden hebben een verschillende maatschappelijke zetel maar de tewerkstellingsplaats is wel dezelfde. Er zijn ook twee aparte payrollen voor deze twee bedrijven en als ik mij goed herinner hebben ze ook een ander partitair comité.
Ik werk sinds het begin voor bedrijf C waar ik verantwoordelijk ben voor de administratieve taken van het Salesoffice. (planning en facturatie). Dit staat ook zo omschreven in mijn contract. WN zal hoofdzakelijk de administratieve taken van het Salesoffice van bedrijf C uitvoeren.
Nu kreeg ik te horen van mijn werkgever dat ik voor bedrijf S moet gaan werken. Of ik hiermee akkoord ben werd helemaal niet gevraagd. De taken bij bedrijf S zullen ongeveer gelijklopend zijn (ook facturatie) maar het gaat wel om een totaal ander product en klanten. Ook zal er van mij verwacht worden dat ik assistent marketing zal worden van de Business Director. Ik heb nog nooit in mijn leven marketing gedaan en ben daar ook niet voor opgeleid, laat staan geschikt.
Kan een werkgever zomaar éénzijdig een andere functie (weliswaar gelijklopend) aan zijn werknemer opleggen? En dit voor één van zijn andere bedrijven?
Als hij deze wijziging zou doorvoeren moet ik dan natuurlijk van payroll veranderen.
Wat zijn mijn rechten en plichten als werknemer op dit gebied? En wat zou er gebeuren als ik deze wijziging niet wil aanvaarden?
Alvast bedankt voor elk antwoord.
Met vriendelijke groeten,
Daphné