Hij heeft hier wel ergens gelijk. Ik heb bijna 30 jaar panden aangekocht en verkocht voor mijn werkgever, en nooit ofte nooit met een makelaar gewerkt, tenzij die werd aangesteld door de verkoper. Dan was ik dubbel voorzichtig. Ben daar dan ook diverse malen op fraude gestoten. (bij verkopen een zwarte commissie voor hen vragen bvb; voorstellen een deel in het zwart te betalen), maar meestal was het gewoon ONKUNDE. Ook voor mijn privé nooit met een makelaar gewerkt en ik heb toch al enkel aankopen en verkopen achter de rug.
Dank u mava105 om mijn standpunt bij te treden.
Maar ik heb geen gelijk, het zijn feiten die dagelijks gebeuren. Ik heb nog artikels hiervan gelezen, waar de toenmalige minister een onderzoek liet uitvoeren bij de immo kantoren. Er werd gesproken van walgelijke praktijken op de 250 onderzochte kantoren waren er 187 in overtreding met de wetgeving. Het heeft nadien een tijdje rustig geweest, maar schijnbaar zijn ze terug bezig.
We kunnen dan spreken van Maffiosi nietwaar? Mafiosi die de kleine onwetende man bedriegen, beliegen en bestelen.
Het juridisch forum is er om juridische kwesties te bespreken.
Wanneer Immo kantoren die onder een deontologisch stramien werken de gemeenschap oplichten met walgelijke praktijken, dat moet ook bespreekbaar zijn.
Het gaat niet alleen over de wet en wat de kleine man moet doen. Het gaat ook over witteboord criminaliteit, dat is geen politiek dat zijn ook juridische zaken.