#1 , 31 jan 2019 15:51
Ik zit al 3 jaar in een zware vechtscheiding en mijn ex weet van geen ophouden. De zaak is in beroep uitgesproken en nu heeft hij ze weer aanhangig gemaakt bij eerste aanleg door blijvende saisine.
Ik heb ervoor gekozen om een andere advocaat te nemen, niet omdat ik niet tevreden was over mijn eerste, maar omdat ik nu een advocaat gekozen heb die dichter bij huis zit én een man is. De advocaat van mijn ex is nogal een seksist en mijn wissel heeft al geloond, want die advocaat gedroeg zich helemaal anders tegenover mijn nieuwe advocaat tijdens de vorige vergadering bij de notaris. Er is zelfs, na 3 jaar, eindelijk wat schot in de verdeling/vereffening. Ik heb dus geen spijt van mijn wissel.
Helaas ontving ik de afrekening van mijn vorige advocaat, die het alvast niet leuk vond dat ik de zaak overgedragen heb. Plots is het uurtarief 25% meer dan in het begin. Alle uren werden aan het nieuwe tarief gerekend en dan werden de provisies die ik gedaan heb (aan het oude tarief) eraf getrokken. Toen ik hiernaar informeerde kreeg ik als antwoord "mijn tarief is opgeslagen gedurende de jaren".
Kan dit zomaar? Zonder enig overleg? En dan nog ALLES aan 25% meer aanrekenen, terwijl ik al die tijd provisies betaald heb aan een ander tarief. De laatste officiële provisie werd betaald in mei 2018 en in oktober 2018 vroeg ze me nog een kleinere provisie in cash geld.
Kan zij dan zomaar nu alle uren van maart 2016 tot eind 2018 aan een hoger tarief aanrekenen?
Wat kan ik doen om niet helemaal bankroet uit deze vechtscheiding te geraken?