#22 , 25 jan 2019 11:24
Beste Roharro,
Het bedrag is kleiner dan €5000, dus zal het vredegerecht volstaan. Maar vooralsnog zijn we nog niet zo ver. We zullen eerst kijken wat de reactie van de verkopers nu is.
Dus beste Scorpioen en mbbs,
Die in gebreke stelling is misschien niet nodig. Ik hoop dat de verkopers zelf zullen inzien dat hier eigenlijk geen discussie mogelijk is. De akte is niet voor interpretatie vatbaar. Eenieder die onze badkamer ziet, zal het erover eens zijn dat deze niet volgens de regels van de kunst afgewerkt is (en dan heb ik het niet alleen over de schilderwerken). Je moet zelf geen vakman zijn om dit te kunnen vaststellen. Ik betwijfel zelfs of we met het geblokkeerde bedrag zullen toekomen om de boel, die ze er van gemaakt hebben, recht te trekken. We hebben de verkopers het voorstel gedaan om hiervoor een vakman aan te stellen en deze te betalen van de gelden die nog geblokkeerd staan. We waren bereid om een eventueel overschot te laten deblokkeren. Zij wilden hier echter niet op ingaan en hebben met een wel erg kromme interpretatie van de akte geëist dat wij hen het volledige bedrag zouden laten. Dat gaan wij natuurlijk niet doen.
Ik laat nog weten wat er uiteindelijk uit de bus komt.
Bedankt voor jullie reacties.