Weeral over fora en internet in het algemeen

toetsenbord
Topic Starter

Weeral over fora en internet in het algemeen

#1 , 21 jun 2009 11:08

Ik durf het hier bijna niet posten, want het bijna paranoia gemaakt en de kans dat bepaalde personen het vinden bestaat, als ik zou moeten afgaan op wat ze zeggen.

Het zit zot: ik zit al een tijdlang op verschillende internetfora. Er zit regelmatig een persoon online waarmee ik van mening verschil en bijgevolg ook steeds 'ruzie' heb. Deze persoon reageert op zowat iéder bericht wat ik zeg in die verschillende fora, en stuurt me ook pb's. Soms is de inhoud daarvan allesbehalve mooi en ronduit schofferend of beledigend. Deze persoon gaat vrij ver, daar deze blijkbaar relatief populair is op die fora heeft ze het publiek op de hand. en de moderatie (de persoon was er ooit zelf) laat dit begaan. Zo werd er reeds openlijk over mij geschreven dat ik 'ziekelijk' 'psychotisch' 'borderline' zou hebben. Als ik degene achteraf met dat soort uitspraken confronteer blijkt het steevast een grap of wordt er gedaan alsof de neus bloed... Maar ondertussen staat het wel online. Ik forum anoniem. Maar er zijn mensen die mijn echte naam kennen. Ook die persoon is die ondertussen via via te weten gekomen.
Ik liet het natuurlijk niet bij die beledigingen en reageerde terug, merkend dat de moderatie het niet voor me opnam en de andere forumpersonages ook vragen kregen door die beledigingen richting mij. Dat resulteerde in een ban van mij.
Maar in één van de laatste privéberichten die ik van haar kreeg (vlak voor mijn ban) ging ze wel heel erg ver. Ze beweerde vrienden van mij te hebben (leren?) kennen die allerlei dingen over mij beweerden die allerminst mooi waren. Ze zouden me dus achter mijn rug schofferen tav haar. En ze zouden samen eens goed gelachen hebben (ze vertelde ook een aantal dingen uit mijn privé-leven waardoor het waar kan zijn - al zie ik geen enkele persoon uit mijn vriendenkring daartoe in staat). Vanzelfsprekend kreeg ik geen namen. Ze kon die niet geven zei ze want ze had dit beloofd. Maar ze wou mij beschermen tegen hun want ze vond het zo zielig voor mij zei ze.
Je kan je al voorstellen dat ik me niet goed voelde bij deze hele situatie. Dankzij internet zou ik dus mijn eigen vrienden nog mogen gaan wantrouwen ook?!
Iets later werd ik geband op dat forum waarna zij er openlijk beweerde dat mensen heel ver met haar mochten gaan en ze ook altijd zei nooit iemand te laten bannen, maar ik dit keer echt te ver was gegaan en ze mij dus toch liet bannen. Ik heb nooit geweten waarvoor ik nu precies geband ben...
Nu vertelt ze op dat forum dat ze het jammer vindt dat dit is gebeurd en dat ik als het van haar zou afhangen, onmiddellijk mocht terugkomen enzovoort... Ze zet dus een masker op waardoor zij als de lieve en barmhartige overkomt, en ik als degene die zonder reden pardoes tegen haar uitschiet ...
Maar ondertussen gaat ze verder via een ander forum en ik vraag daar regelmatig openlijk dingen over mijn vrienden om te laten zien wat voor iemand het is (wat bij mij tot de wind van voren lijdt). Nu kennen ook enkele mensen haar persoonlijk en waarschuwden mij voor haar gedrag. Ik heb haar dit dan ook gezegd. Hierop reageert zij door te zeggen dat de enige mensen zijn die haar goed kennen en die mij kennen de mensen zijn die mij beoordelen (personeel van de hogeschool waar ik studeer dus, wat goed kan zijn) en dat deze mensen ook toegang hebben tot het forum. Wat hiermee wordt geïnsinueerd? Genoeg om mij veel vragen te doen stellen...
Top of the bill wist ze ook nog te zeggen dat ik wel eens vermoord zou teruggevonden worden. Maar niet door haar. Want daar ging ik niet ver genoeg voor. Ook de mensen die ons beide volgens haar kennen en die dit aan haar vertellen.

Mijn privéleven wordt met andere woorden volledig gepenetreerd door deze persoon en dat is hoogst ongewenst. Ook al moet ik de helft met een vrachtwagen zout nemen, dan nog is het angstwekkend wat ze doet. Niet in het minst omdat ze mensen tegen mij opzet (via internet) door mij af te schilderen als... maar ook door het feit dat ze het heeft over mijn vrienden en de school waar ik studeer.
Kan ik hier aub iets tegen doen?

Als het niet zo'n genante kwestie was, had ik al lang iemands juridische hulp ingeroepen. Dat is voor mij namelijk geen probleem. Maar ik vind het hoogst genant want ik had onmiddellijk moeten ingrijpen naar mijn gevoel, ofwel gewoon onmiddellijk moeten wegblijven van dat forum. Maar ik wou op dat moment niet wegblijven voor deze persoon, ook al zat deze persoon me continu achterna.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 jun 2009 11:37

kijk je hebt de keuze:

ofwel doe je niets en blijft de situatie zoals heden..

ofwel onderneem je stappen en dan zal je zowiezo dienen te starten met gefundeerde klachten; deze kunnen gericht zijn tegen de admins van de fora in kwestie, internetproviders of de instellingen waarvan ze gebruik maakt om haar haatcampagne te voeren. Maar zonder een officiële gefundeerde klacht bij de politie zal je nergens maar dan ook nergens staan.

Dit type van gedrag wordt tegenwoordig minder en minder geduld, een klacht zal dus ook ernstiger genomen worden en leiden tot een onderzoek bij die fora in kwestie (al is het maar om gegevens over de betrokken partijen op te vragen) Zorg er dan ook voor dat je zoveel mogelijk materiaal afgedrukt hebt om deze te funderen dreigen met iemand te vermoorden wordt nooit lichtzinnig opgenomen, zelfs als het gaat om studenten..

toetsenbord
Topic Starter

#3 , 21 jun 2009 11:47

Bedankt voor je reactie.

De persoon is zelf geen student en dreigt ook niet iemand te vermoorden.

En tegen wat exact kan ik klacht indienen? Ik kan niet meer aan de privé-berichten want die zitten in die andere account.
Er werd ook niet gedreigd met me te vermoorden, wel een soort voorspelling gemaakt (waar ik van onder de voeten ben, ook al is het via internet)

Maar er wordt niets gedaan wat echt strafbaar is denk ik?
Bovendien is één van de fora waar het hevigst van leer werd getrokken volledig verdwenen bij een crash... En er zijn obv de campagne zoals je schrijft meerdere mensen bij die groep gekomen die dus ook van mij zeggen dat ik lieg, paraonia zou zijn. Eén heeft zelfs in pb aan mij beweert dat hij al mijn pb's op een ander forum zou hebben gezet, door een psychiater (een online werkende blijkbaar) heeft laten inkijken die dan zou hebben gezegd dat ik paranoïde ben etcetera, wat hij als volgt is gaan verkondigen op dat forum. Dit is een soort vriend van haar, of beter één van de mensen die ze op de hand heeft en die mee lachen met haar en op de buurt ook zelf begonnen pesten (zo insinueerde deze persoon dat ik mijn resultaten zou behalen door het spreiden van mijn benen, iets waar ik niet van gediend was en hem dan ook via pb heb gevraagd dat te verwijderen, zo begon dat 'gesprek'.. Deze persoon, die eigenlijk dus een derde is maar blijkbaar nog wat heviger of directer dan de eerste, beweerde ook ermee naar zijn raadsman te gaan want ik zou hem volgens hem belasteren (omdat ik zei dat wat hij zei over mij laster en eerroof was :?) Hij zei dat hij iets tegen mij zou aanspannen, heel veel mensen kon verzamelen op het forum die dat ook wouden doen omdat ik met meerdere mensen problemen had en hij heel mijn privéleven volledig zou binnenste buiten draaien en uitschudden in de rechtbank, etcetera... U kan zich voorstellen dat ik me enkele dagen absoluut niet meer lekker voelde. Enfin, daar bleek dus allemaal niets van aan, of ik heb er toch nog steeds niets van gemerkt. En iig heb ik tot niets meer toegang nu.

Ik denk niet dat ik ooit iets hiermee uithaal. Je moet weten dat ik nog studeer dus niet veel geld heb en liefst ook nog werk wil vinden ooit. Met reeds een rechtszaak aangespannen te hebben lijkt me dat minder evident? :? Het zou dan trouwens al bijna tegen meerdere mensen gericht moeten zijn.
Ik ben ten andere ook niet fier op wat ik ooit allemaal geschreven heb op dat forum. Al herinner ik me niet dat ik er ooit ergens ben overgaan, maar toch denk ik dat het toch niet zomaar kan dat men zich zo is gaan gedragen tgo mij ...

Als ik dat zou willen, hoe moet ik dat dan exact doen? Kan ik bv bij de forumadmin claimen terug in mijn account te komen voor die privéberichten van haar en/of terug een account maken om de gewraakte berichten snel te kunnen zien? Of kan ik alle berichten van haar jegens mij die er ooit geplaatst zijn, opvragen?
Thuis hebben we wel rechtsbijstandsverzekering, ben ik daar iets mee?

Reclame

3399AAaa

#4 , 21 jun 2009 11:58

is het niet zo dat dergelijke mensen juist "slachtoffers" uitkiezen waarvan ze weten dat ze er grip op hebben?

misschien eens een tijdje 'afkicken' van die fora...dan dooft ze wel vanzelf uit, zou ik denken

toetsenbord
Topic Starter

#5 , 21 jun 2009 12:13

is het niet zo dat dergelijke mensen juist "slachtoffers" uitkiezen waarvan ze weten dat ze er grip op hebben?

misschien eens een tijdje 'afkicken' van die fora...dan dooft ze wel vanzelf uit, zou ik denken
Er waren vroeger regelmatig mensen die het voor mij opnamen. Die zeiden mij ook dat vanuit hun perceptie zij kickte op macht. Ze vonden dat zij allerlei dingen leek te ondernemen om macht over mij te krijgen. En dat ik haar idd ook die macht gaf door te reageren.

Maar ik ben al vaak een periode niet meer op fora geweest (zeker omdat ik geband ben en ik ben nog terug op dat forum proberen te komen via een dubbelnick - wat ook weer tegen mij spreekt...), zij zelf ook, maar van zodra het wel gebeurd, is het weer zover.

Maar ook al heeft al dit gebeuren een zeer grote negatieve impact op mijn privé-leven, dan nog sta ik niet sterk in een zaak volgens mij. Simpelweg omdat ik allicht ook niet heilig ben en je er online al eens iets uitflapt. Ten andere omdat ze zoals gezegd meerdere mensen tegengekregen heeft en er daar ook bv een ex van mij zit met wie zij bevriend is en we zijn niet in vrede uit mekaar gegaan.

Ik kan haar ook moeilijk gewoon laten doen vind ik en mezelf veranderen omdat zij degene is die terreur draait en zich zowat schuldig maakt aan cyberpesten (al denk ik dat het daar zelfs juridisch gezien niet eens onder valt) .
Laatst gewijzigd door toetsenbord op 21 jun 2009 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

toetsenbord
Topic Starter

#6 , 21 jun 2009 12:37

Als ik iets zou willen proberen doen (maar zoals gezegd denk ik dat dat niet kan, ze heeft niet eens iets gedaan wat echt strafbaar is volgens mij) hoe gedraag ik me dan vanaf nu tgo haar? Moet ik dit haar melden omdat ze dan bv vanaf nu niets meer tegen mij zegt of weet dat ze zich wat in moet houden ofzo? Of heeft ze daar geen recht op en moet ik gewoon niets doen?

3399AAaa

#7 , 21 jun 2009 19:40

Gaat u uw leven en eigenwaarde laten bepalen door waardeoordelen van mensen op internetfora? Aangezien u het moeilijk kan loslaten hebben die mensen blijkbaar toch vat op u? Terwijl u ook gewoon uw rug kan omdraaien, foert denken en gewoon van die fora weg kan blijven.

Ik begrijp dat dit een nieuw tijdperk is waar fora heel aantrekkelijk zijn om een ei kwijt te kunnen. maar ze zijn tevens vluchtig en zeer gevaarlijk omdat veel te veel wordt geschreven, te weinig nagedacht met alle gevolgen vandien.

Is het niet zinvoller je tijd te steken in fysieke ontmoetingen met vrienden?

vrijheid van meningsuiting wordt in Belgie hoog in het vaandel gedragen. Waardeoordelen over iemand zijn niet strafbaar, het uitspuien van onware feiten wel. Maar zonder bewijs kan u daar niks aan doen lijkt me. Ik vond hierover in mijn boeken slechts één arrest :

Hof van Beroep Antwerpen van 20 december 2006 (te vinden via juridat.be): Onder andere - gelijkenis met drukpresmisdrijf:
Naast de eigenlijke drukpers in de strikte betekenis van het woord, wordt tevens als drukpers beschouwd elke andere mechanisch, fysisch of chemisch procédé waardoor een strafbare meningsuiting in een groot aantal identieke exemplaren kan worden vermenigvuldigd. De nieuwe moderne communicatietechnieken zoals de elektronische post en het internet maken hier deel van uit

toetsenbord
Topic Starter

#8 , 21 jun 2009 20:09

Gaat u uw leven en eigenwaarde laten bepalen door waardeoordelen van mensen op internetfora? Aangezien u het moeilijk kan loslaten hebben die mensen blijkbaar toch vat op u? Terwijl u ook gewoon uw rug kan omdraaien, foert denken en gewoon van die fora weg kan blijven.

Ik begrijp dat dit een nieuw tijdperk is waar fora heel aantrekkelijk zijn om een ei kwijt te kunnen. maar ze zijn tevens vluchtig en zeer gevaarlijk omdat veel te veel wordt geschreven, te weinig nagedacht met alle gevolgen vandien.

Is het niet zinvoller je tijd te steken in fysieke ontmoetingen met vrienden?

vrijheid van meningsuiting wordt in Belgie hoog in het vaandel gedragen. Waardeoordelen over iemand zijn niet strafbaar, het uitspuien van onware feiten wel. Maar zonder bewijs kan u daar niks aan doen lijkt me. Ik vond hierover in mijn boeken slechts één arrest :

Hof van Beroep Antwerpen van 20 december 2006 (te vinden via juridat.be): Onder andere - gelijkenis met drukpresmisdrijf:
Naast de eigenlijke drukpers in de strikte betekenis van het woord, wordt tevens als drukpers beschouwd elke andere mechanisch, fysisch of chemisch procédé waardoor een strafbare meningsuiting in een groot aantal identieke exemplaren kan worden vermenigvuldigd. De nieuwe moderne communicatietechnieken zoals de elektronische post en het internet maken hier deel van uit
Bedankt om het op te zoeken. Dat waardeer ik. Maar ik zou het ook waarderen moest u zich zelf niet inlaten met waardeoordelen over mij al zou ik bv. godganserdagen op fora zitten in plaats van gewoon vrienden te ontmoeten. Geen denken dat ik zelfs maar zou overwegen die laatste tijdsbesteding met de eerste te ruilen.

Dit spelletje is al ettelijke jaren bezig maar het wordt steeds erger. Ooit verliep mijn forumtijd normaal tot ik dat personage tegenkwam. Daarvoor heb ik dus ook mensen leren kennen op die fora en er een fijne tijd gekend. Ik heb er nog steeds kennissen en mensen die zelfs vrienden zijn geworden.
Ik zit ook heus niet zo vaak op fora en ten andere blijf ik er ook periodes weg. Maar wonder who er dan weer bv op een site als facebook komt opduiken? ...
Maar u moet zich voorstellen dat u er op een goede dag komt en merkt dat steevast weer dezelfde persoon op uw berichten reageert en ze de grond in boort, ze uit mekaar rukt en op iedere zin commentaar geeft, u begint te beledigen, uw privéberichten-box overlaadt, zelfs op een ander forum gaat lachen met uw posts die volgens haar zo getuigen van alles wat minderwaardig is, alluderingen maken op uw privé-leven obv info die ze hebben verkregen via derden (maar ze verwoorden dat steeds zo dat het niet opvalt voor een buitenstaander maar u wel doorhebt hoe de vork in de steel zit), dat u mag lezen dat u op een dag vermoordt zal worden teruggevonden 'niet door hun weliswaar' en dat al uw vrienden dit enkel beamen, ... Kan je begrijpen dat ik daarop volgend bijna geen enkele van mijn bloed-eigen vrienden meer vertrouwde (jaja, de mensen uit het echte leven) en dat je daardoor net de neiging hebt jezelf te isoleren? Of dat je vreest om naar school te gaan omdat het misschien waar kan zijn wat deze persoon zegt en ze samen heeft zitten grappen maken met een persoon over dingen die je gezegd hebt?

Het is een misvatting dat zoiets je minder raakt. Integendeel, ik heb er al wat over gelezen en daar las ik iets wat ik ook aanvoelde: het heeft vaak nog een sterkere negatieve impact op je dan bv een pesterij elders omdat het net ingrijpt op iets dat voor jou bedoeld is als ontspanning of waar je professioneel mee bezig bent.
Internet is vrij omnipresent in het dagelijkse leven van tegenwoordig. En gezien zij al geïnfiltreerd is (naar eigen zeggen) bij de mensen die mij moeten beoordelen (docenten) en mijn vrienden (ze zegt dingen die inderdaad enkel zij weten) ... Dan kan je moeilijk spreken over "draai je rug en get over it hé. Stel je voor dat het waar is wat ze zegt en dat ze inderdaad grapt en grolt over de posts die ik maak bij collega's die me nadien moeten examineren?

Het probleem is ook dat je mits wat gegoogle heel veel informatie over iemand kan te weten komen. Instellingen (scholen of andere organisaties) zetten bv je naam online zodat iemand met slechte bedoelingen al weet waar je een opleiding volgt of werkt. Mailen naar de juiste contactpersonen en klaar is kees. Wie mensen wil belagen en het leven tot een hel maken, vindt in internet een zeer doeltreffend middel.

Ik vind overigens niet dat ik mijn bewegingsvrijheid moet beperken omdat iemand zich op deze manier entertaint.

(Als ik even nadenk mbt de bewijzen: berichten op fora en ook wel een verklaring (e-mail) van een ander die haar via via kent en zegt dat ze erg veel met mij bezig is, samen met haar partner, en mij een hart onder de riem wil steken omdat hij haar gedrag jegens mij opmerkte... zijn het enige dat ik heb.)

toetsenbord
Topic Starter

#9 , 24 jun 2009 18:28

Ik weet nog altijd niet goed wat te doen met dit geval.
Ik ben bang dat ik het enkel zal verergeren door er 'iets mee te doen'.
Misschien wordt het ook helemaal niet aux sérieux genomen want tenslotte werd ik niet letterlijk bedreigd, en zelfs dan nog...

Of zij legt een klacht neer tegen mij wegens laster ofzo en ik wil liefst geen strafblad.
Toch houdt het me bezig.

Wat gebeurt er eigenlijk als ik een klacht indien?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 jun 2009 19:55

Dit soort zaken afhankelijk van wat er juist geschreven wordt - wie het kan lezen kan idd een strafklacht uitmaken.
In principe is dat steeds tegen onbekenden - de politie heeft de header van een bericht nodig - met alle namen en gegevens -
De rest vragen ze wel aan de provider en aan de website administrator.
Deze administrator is ook MEDEverantwoordelijk voor alles wat er op de website wordt gezegd.
Dus zeker als er namen van personen worden genoemd of als deze herkenbaar worden zelfs maar voor enkele kan er wettelijk worden opgetreden.

Een psychiater die aan de hand van gegevens op een fora eventjes tegen een 'niet vakgenoot' of een bijzonder persoon ( hulpverlener enz) gaat zeggen dat u een psychische afwijking hebt ... laat me niet lachen maar dat moet je zeker niet geloven.

Voor de rest je moet een onderbouwd dossier hebben en dan zal de politie wel werken
ga vooreerst eens praten met de dienst slachtofferzorg bij de politie om alles op een rijtje te zetten.
Deze mensen hebben ook beroepsgeheim tgo de politieinspecteurs zelf ( gezien andere functie in het korps)

3399AAaa

#11 , 24 jun 2009 22:53

tevens uit het vonnis Antwerpen 20/12/2006 - misschien kan dit naar analogie ook gelden voor dit voorval???

"De internet service provider (ISP) heeft geen automatische verwijderingsplicht en is onder de voorwaarden van art. 20 § 1 wet elektronische handel niet aansprakelijk voor de inhoud van door derden aangeleverde informatie.
Van de ISP kan niet geëist worden dat hij actief op zoek gaat naar feiten of omstandigheden die op onwettige activiteiten duiden. De rechter kan wel bevel opleggen tot het verwijderen van reeds aanwezige beledigende columns en aan de ISP bevel opleggen om te verhinderen dat ze opnieuw zouden verschijnen. De maatregelen die de rechter neemt mogen in geen geval tot gevolg hebben dat de publicatie, de verspreiding of uitzending van een meningsuiting, ongeacht het aangewende communicatiemiddel, verhinderd wordt of aan voorwaarden wordt onderworpen."

toetsenbord
Topic Starter

#12 , 26 jun 2009 17:12

Dit soort zaken afhankelijk van wat er juist geschreven wordt - wie het kan lezen kan idd een strafklacht uitmaken.
In principe is dat steeds tegen onbekenden - de politie heeft de header van een bericht nodig - met alle namen en gegevens -
De rest vragen ze wel aan de provider en aan de website administrator.
Deze administrator is ook MEDEverantwoordelijk voor alles wat er op de website wordt gezegd.
Dus zeker als er namen van personen worden genoemd of als deze herkenbaar worden zelfs maar voor enkele kan er wettelijk worden opgetreden.
Ik zou in principe geen klacht tegen hem willen aandienen omdat hij er mi niets aan kan doen wat zijn mensen online zetten. Maar oké... Dat laatste is idd gebeurd denk ik.
Een psychiater die aan de hand van gegevens op een fora eventjes tegen een 'niet vakgenoot' of een bijzonder persoon ( hulpverlener enz) gaat zeggen dat u een psychische afwijking hebt ... laat me niet lachen maar dat moet je zeker niet geloven.
Ik kan dat ook absoluut niet geloven, maar de man beweerde 24/24 in contact te staan met een psychiater en raadsman... Natuurlijk kan deze geen diagnose maken obv posts. Maar ondertussen postte hij die zogenaamde diagnose wel op het forum...
Zo bezien heeft de vrouw over wie ik het had in de eerste post veel op haar geweten, maar hebben ook andere forummers er aan meegedaan en zich even schuldig gemaakt. Wat er uiteindelijk bijna op neer zou moeten komen dat ik klacht moet neerleggen tegen ... veel mensen...

Voor de rest je moet een onderbouwd dossier hebben en dan zal de politie wel werken
ga vooreerst eens praten met de dienst slachtofferzorg bij de politie om alles op een rijtje te zetten.
Deze mensen hebben ook beroepsgeheim tgo de politieinspecteurs zelf ( gezien andere functie in het korps)
Naar slachtofferzorg gaan is een goede tip, dank je.
Maar wat is een goed onderbouwd dossier? Ik kan bv. niet aan al haar uitspraken meer omdat ik werd geband op dat forum. Enkel bv die uitspraak met de voorspelling in dat ik vermoord zou worden, staat online...

Ik ben nog altijd niet gerust dat ik serieus zal nemen. De visie dat slachtoffers van gepesten het zelf hebben uitgelokt en hulp nodig hebben is ook nog altijd vrij prominent, terwijl pesters vrijuit gaan.

toetsenbord
Topic Starter

#13 , 26 jun 2009 17:15

tevens uit het vonnis Antwerpen 20/12/2006 - misschien kan dit naar analogie ook gelden voor dit voorval???

"De internet service provider (ISP) heeft geen automatische verwijderingsplicht en is onder de voorwaarden van art. 20 § 1 wet elektronische handel niet aansprakelijk voor de inhoud van door derden aangeleverde informatie.
Van de ISP kan niet geëist worden dat hij actief op zoek gaat naar feiten of omstandigheden die op onwettige activiteiten duiden. De rechter kan wel bevel opleggen tot het verwijderen van reeds aanwezige beledigende columns en aan de ISP bevel opleggen om te verhinderen dat ze opnieuw zouden verschijnen. De maatregelen die de rechter neemt mogen in geen geval tot gevolg hebben dat de publicatie, de verspreiding of uitzending van een meningsuiting, ongeacht het aangewende communicatiemiddel, verhinderd wordt of aan voorwaarden wordt onderworpen."
Toepasbaar op mijn casus zou dat dan betekenen dat de admin buiten schot valt, dat vind ik positief. (Anders zou een mens nog schrik hebben webruimte ter beschikking te stellen.)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#14 , 27 jun 2009 11:41

Opletten die clausule is slechts geldig zolang men als webmaster NIET op de hoogte is van.
Op het ogenblik dat u kennis krijgt van van strafbare feiten en u reageert niet kan u medeplichtig zijn.

Vb hij/zij die virussen verspreidt via zijn website en er niets aan doet

toetsenbord
Topic Starter

#15 , 08 okt 2009 17:57

paswoord een tijd lang kwijt-geweest, ondertussen gingen de problemen liggen.

Recent werd ik actief op een ander forum, hiernaar werd gelinkt op dit vorige forum (waarop hogerbenoemde feiten zich afspeelden) door een gebruiker en iets later verscheen er op het 'nieuwe forum' waar ik lid van ben iemand onder mijn voornaam ...
De persoon registreerde zich zogenaamd om te komen vertellen hoe irritant ik wel ben...

Hier valt allicht weer niets tegen te beginnen?

(Op die vorige vraag antwoordend: ik heb de beheerders van het forum meermaals gewezen op het 'gestalk'.)

Terug naar “Privacy-bescherming”