Tja, je kan dan al ontevreden zijn over het optreden van de politie, moest je je normaal gedragen hebben (geen geluidsoverlast veroorzaakt en feestjes georganiseerd waar anderen zo'n last van hebben dat ze de poltie bellen), had de politie niet MOETEN optreden
Totaal naast de kwestie. Het is niet omdat iemand de regels overtreedt, dat de politie dat ook mag doen.
Nogmaals: wij betwisten niet dat we in fout waren, maar dit rechtvaardigt geen politie-optreden buiten de lijntjes.
Ik ben bovendien niet geïnteresseerd in uw moreel oordeel (tussen de lijntjes), wel in juridische kwalificatie/analyse.
Klacht indienen kan je doen, maar kan je ook bewijzen wat je beweert? De kans is bijzonder groot dat uw klacht gewoon verticaal geklasseerd gaat worden. Het is niet zo dat ze zich "toegang moesten verschaffen" tot uw woning, hé. Ze konden gewoon binnenkomen, en aangezien er nog tal van andere fuifgangers waren, is het nu niet zo dat ze op dat moment uw "persoonlijke levenssfeer" geschaad hebben, niet?
Ook of onze "persoonlijke levenssfeer" al dan niet geschaad werd doet niet ter zake.
Artikel 15 Grondwet is simpel: de woning is onschendbaar. Of het persoonlijk al dan niet mijn levenssfeer schaadde, doet er niet toe.
De vraag is simpel: mocht de politie in ons geval zonder toestemming binnen komen?
Een deur die niet goed sluit is niet gelijk aan toestemming om de woonst te betreden, dus uw redenering dat ze niet veel moeite moesten doen om binnen te geraken en daardoor in hun recht waren lijkt me hoogst twijfelachtig. Tenzij u dat argument kan staven met rechtspraak ben ik niet overtuigd.