#6 , 19 jun 2009 14:44
[quote="Bartie"]"mijn kind"...
Met 'mijn kind' wil ik bedoelen, het toekomstige kind die ik alleen zou opvoeden, als je een mama en papa hebt zeggen die toch ook 'ons kind'
Zelf veel pleegouders zeggen dat! ik snap niet goed waarom je zo hoog van stapel loopt.
Volgens mij heeft een kind geen vader nodig. Wel een vaderfiguur, dat is iets totaal anders. Iedereen kan een vaderfiguur zijn!!
ik ben voor de kindjes van mijn ex al meer moeder(figuur) geweest dan de werkelijke mama.
Maar ik versta dat je er niet achter staat, ieder zijn eigen mening. de donor in kwestie stond er eerst ook niet 100% achter, maar dat draaide snel, toen ik de volgende feiten bovenhaalde:
hij vond ook dat een kind een vader en moeder nodig heeft, tot ik hem zei: ' veel kinderen zijn vet met hun moeder en vader, ze gaan na X aantal jaar uiteen, en dan begint het. de kinderen worden er 9/10 mee ingesleurd. van de ene kant naar de andere, zich in de steek gelaten voelen, denken dat het hun fout is. niet meer over de andere ouder durven praten, constant angstig zijn.... en dan nog eens een gevecht voor co ouderschap. en wie is er weer het slachtoffer?? het kind inderdaad, want die moet verhuizen! van de ene partij naar de andere, geen vaste thuis meer hebben.... Dan heb ik liever een kindje zonder vader. Dat is dan zeker al 1 zware struikelblok wat niet meer in de weg ligt! '
ik denk niet enkel aan mezelf hoor, als ik weet dat ik mijn kindje zou tekort doen omdat ik het alleen zou opvoeden, dan zeg ik direct nee!
Maar ondanks dat het niet altijd gemakkelijk zal gaan, ik weet dat het kind een goeie thuis zal krijgen, ook zonder papa!
groetjes
debtajel