Mijn dochter vertrekt uit haar parkeerplaats, rijdt het berijdbare gedeelte van de parking over en stopt achter een vtg dat nog geparkeerd staat.
Op dat ogenblik rijdt dit vtg plots achteruit in haar flank. De schade laat duidelijk zien dat mijn dochter stil stond.
Staat op EAF dat ze gestopt was en is getekend door tegenpartij (zeer belangrijk)
Feit dat ze gestopt was, blijkt mee uit de schade.
DWZ dat ze haar manoeuvre of uitgevoerd had, of onderbroken heeft om ongeval te vermijden.
Stond haar voertuig al in een normale rijpositie op de rijbaan (of de wegenis tussen de parkeerplaatsen) op het moment vd aanrijding
TTZ, rechts in rijrichting, en nagenoeg evenwijdig aan de rand vd rijbaan
In dat geval is het manoeuvre ten einde, en ook de bijhorende voorrangsplicht ten einde ...
Ondanks het feit dat mijn dochter van rechts kwam (Hof van Cassatie - bij het gelijktijdig uitvoeren van een maneuver)
Inderdaad
Bij gelijktijdige manoeuvres wordt doorgaans de voorrang van rechts toegepast, te bekijken in de rijrichtingen van de voertuigen.
Dus of gestopt (dwz manoeuvre ten einde of onderbroken) of komend van rechts ...
In beide gevallen is ze dan niet voorrangsplichtig (meer) ...
en de bestuurder van het andere Vtg volledige zichtbaarheid had naar rechts en achteraan, wordt ze mee verantwoordelijk geacht. Het is heel duidelijk dat de andere bestuurder gewoon niet heeft opgelet.
Als uw uitleg klopt, lijkt het daar zeer sterk op.
Als het mij overkomt, gaat het naar de rechtbank.