Inmiddels heb ik van die zaak niets meer gehoord en ga er dan ook vanuit dat mijn opgegeven reden alsnog gerechtvaardigd werd.
Ik vrees dat u dit serieus verkeerd inschat.
Ik heb aan de dokter in kwestie nl. tijdig schriftelijk een reden opgegeven en een alternatief voorgesteld, maar heb van hem in heel die zaak nooit enige reactie ontvangen.
Dit hoeft ook niet. Jij hebt geen alternatief voor te stellen. Je moet naar die afspraak gaan! Het feit dat hij niet reageert wil evenveel zeggen als "Mevrouw, ofwel kom je opdagen, ofwel meld ik aan uw werkgever dat u niet opgedaagd bent. Punt."
Nochtans is hij degene die mij oproept en is het dan ook aan hem om over die reden te oordelen en niet aan mijn baas of al die rangen die erboven staan.
De controlearts moet enkel oordelen over uw werkongeschiktheid. Als jij niet komt opdagen op een afspraak, moet die controlearts dit enkel doorgeven aan uw wergever en zal deze laatste de gepaste maatregelen nemen.
Door niet te reageren, heeft hij in feite zijn stilzwijgend akkoord gegeven.
Waar haal je dat??? Denk je dat die controleartsen tijd hebben om de "onderhandelen" over een afspraak? Zo werkt het niet. Ofwel ga je naar die afspraak, ofwel ga je niet en draag je de gevolgen. Een controlearts hoeft helemaal niet in te gaan om verzoeken zoals die van u (hij mag dit wel, maar moet dit zeker niet). Als hij niet reageert wil dit evenveel zeggen als niet ingaan op uw verzoek. het is alles behalve een stilzwijgend akkoord.
Maar bon, zoals hierboven reeds gezegd: kom niet zagen als je geen gewaarborgd loon uibetaald krijgt voor die dagen, want uw werkgever is volledig in zijn recht om dit niet uit te betalen.