Ik herhaal, als je de letter van de wet exegetisch (letterlijk) toepast, dan is er inderdaad sprake van een misdrijf (dus hier een duidelijk criterium). Dit betekent echter niet dat elke misdrijf moet vervolgd worden, zo niet zou elke vader die zijn kind een tik op zijn pamper geeft vervolgd kunnen worden voor opzettelijke slagen en verwondingen aan een minderjarige. Wie beweert dat elk misdrijf een strafrechtelijk gevolg moet krijgen, kan zich beter laten opnemen. Het parket heeft nu eenmaal een beoordelingsbevoegdheidIk ga hier niet claimen dat je ongelijk hebt, maar noem eens een andere wijze om op een objectieve wijze te bepalen wie wel en wie niet voor bepaalde interacties wel of niet als zelfstandig beschouwd kan worden. Denk hiermee dan na over het feit dat het hier niet enkel gaat om de vraag die hier werd gesteld doch om het criterium waarop de meeste regels in onze maatschappij gebaseerd zijn. ( stemgerechtigd, meerderjarig, pensioenleeftijd, strafrecht en sancties enz...) Je kan immers niet de ene set regels gaan beoordelen via maatstaf A terwijl je een 2de set regels gaat beoordelen via set B.
Als moeder van een nu net 15 jarige dochter, met een groot vermoeden dat ze op 14 jarige leeftijd sex heeft gehad, zou graag eens het volgende weten:Minimaal aanranding der eerbaarheid - vermoedelijk verkrachting met minderjarigen onder te 16 jaar - gebrek toestemming - dat is de wsettelijke toestemming die een minderjarige dus NOOIT kan geven.
bestraffing :
Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een kind boven de volle leeftijd van veertien jaar en beneden die van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar.
maatregelen tgo de minderjarige : plaatsing instelling
gevolgen voor dader(s) : strafblad - vermelding zedenfeiten - voorwaarden gedurende x jaar 5 tot 10 - begeleiding en therapie
VERBOD enig beroep uit te oefene waar kinderen komen
onmogelijkheid van een functie uit te oefenen bij enige overheidsdienst .
Grote firma's die het te weten komen --- men zal u niet aannemen ( neem dat van mij aan)
Eenvoudig, dan bent U een pedofiel.Ik ben een jongen van 18 jaar of met andere woorden, een man. Mijn lief is 15 jaar.
Wat als ik seksueel contact met haar heb?
De waarheid ligt altijd in het midden: het leeftijdsverschil is amper drie jaar en zij is 15. Dan kan u moeilijk van pedofilie spreken. Een rechter die zoals u zou redeneren, zou nogal zijn werk hebben.Eenvoudig, dan bent U een pedofiel.Ik ben een jongen van 18 jaar of met andere woorden, een man. Mijn lief is 15 jaar.
Wat als ik seksueel contact met haar heb?
Broek aanhouden (allebei) is in deze de boodschap
Wie met wederzijdse toestemming seks heeft met een minderjarige tussen veertien en zestien is geen verkrachter, maar mogelijk wel een aanrander. Het Grondwettelijk Hof oordeelde dat de huidige wetgeving rond seksuele meerderjarigheid niet strijdig is met de grondwet.Een minderjarige onder de zestien jaar kan niet beschikken over zijn/haar fysieke integriteit. Toestemming of niet doet er dus in beginsel niet toe.
Dit arrest veronderstel ik?4 juni 2009
Aanranding van de eerbaarheid - Verkrachting - Minderjarige tussen veertien en zestien jaar
In het arrest nr. 93/2009 van 4 juni 2009 heeft het Grondwettelijk Hof geoordeeld dat art. 372 en 375 Sw. art. 10 en 11 van de Grondwet niet schenden, doordat een meerderjarige die een daad van seksuele penetratie pleegt op een minderjarige die ouder is dan veertien, maar jonger dan zestien jaar, niet kan worden gestraft op grond van art. 375 Sw. wanneer de minderjarige heeft toegestemd met de daad, terwijl een meerderjarige voor het stellen van seksuele aanrakingen, zonder penetratie, op een minderjarige die ouder is dan veertien, maar jonger dan zestien jaar, wel kan worden gestraft op grond van art. 372 Sw., zelfs wanneer de minderjarige daartoe toestemming heeft gegeven.
Da is em, al bij al toch een vreemde uitspraak.Dit arrest veronderstel ik?4 juni 2009
Aanranding van de eerbaarheid - Verkrachting - Minderjarige tussen veertien en zestien jaar
In het arrest nr. 93/2009 van 4 juni 2009 heeft het Grondwettelijk Hof geoordeeld dat art. 372 en 375 Sw. art. 10 en 11 van de Grondwet niet schenden, doordat een meerderjarige die een daad van seksuele penetratie pleegt op een minderjarige die ouder is dan veertien, maar jonger dan zestien jaar, niet kan worden gestraft op grond van art. 375 Sw. wanneer de minderjarige heeft toegestemd met de daad, terwijl een meerderjarige voor het stellen van seksuele aanrakingen, zonder penetratie, op een minderjarige die ouder is dan veertien, maar jonger dan zestien jaar, wel kan worden gestraft op grond van art. 372 Sw., zelfs wanneer de minderjarige daartoe toestemming heeft gegeven.