teste ik even uit

chrystal
Topic Starter

teste ik even uit

#1 , 10 jun 2009 14:38

Vanaf de man is komen klagen, heb ik ook de kippen en haan snachts beginnen opsluiten en pas smorgens dan losgelaten.
Ondertussen is de man bij mijn overburen, waar ik de haan van heb gekregen, gaan vragen of hij mijn haan aub wil terugnemen!
De man die zelf hanen en kippen kweekt, belde even naar mij om dit te melden.De man had hem ook gezegd, dat zijn vrouw en zoon er geen last van hadden.Alleen hij zelf wordt steeds wakker.Ze wonen hier nu max 4 weken en de andere gezinsleden zeggen dat ze al gewend zijn aan de geluiden van de nieuwe buurt, ook van mijn haan dus.

Ook ben ik bij mijn andere buren gaan vragen of mijn haan hen stoort.Want als iedereen er last van heeft, tja dan heb ik een groter probleem.

Mijn twee naaste buren die pal naast mij wonen dus, het dichtste bij mijn tuin en kippen+haan.(ik zit in een halfopen bewouwing) Zeggen dat ze er helemaal geen last van hebben en hij hen niet wakker maakt.

De buurman die klaagt woont niet naast mijn huis.
Ik merk dat in een volgend bericht iemand mij documentatie opstuurd in verband met de wetgeving.Bedankt daarvoor.Wel ken ik daar totaal niets van en als ik het lees, begrijp ik het ook niet zo goed.(lijkt me ingewikkeld)

Bedankt iedereen voor de hulp, vanaf ik meer weet, zet ik het hierbij.Nu neem ik eerst contact op met de wijkagent, die zal toch wel meer inlichtingen kunnen geven hoop ik.En ik probeer de site te bezoeken die in het volgende bericht is gezet, in de hoop dat ik daar iets van begrijp, ik doe mijn best. :wink:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chrystal
Topic Starter

#2 , 10 jun 2009 14:56

Even nog vermelden, dat ik ook aan de buur een aangetekende zending stuur, waarin ons gesprek en dergelijk is vermeld.Daarin heb ik ook geschreven, dat hij als enige van een gezin van drie mensen ,last heeft van mijn haan.

Dat ik hem buiten zijn weten om, een paar nachten heb opgesloten, hij merkte het verschil niet , hij hoorde hem nog.alhowel ik hem nog amper hoorde en de andere hanen van in de buurt duidelijk zaten te kraaien.

Hij merkte dus totaal niet vorig weekend, dat mijn haan het niet was!
Ik heb ook de momenten genoteerd wanneer hij kraait en hoe lang.Om 4u11 kraait hij even kort, dat doet hij op 6 min een 3 a 4 keer.Dan is het stil tot 15 voor 5u.En kraait hij nog even een 3 maal kort, het duurt niet langer dan 5 minuten in totaal voor het terug stil is.

De andere hanen kraaien dan wel verder uit de buurt, ze antwoorden.
Vanaf 7 u hoor je overal de hanen kraaien.Mijn haan kraait dus in tussenpauzen en vrij kort.

Ik heb ook over de andere overlast gesproken die de beschermde witte uil geeft jaarlijks een aantal weken, kan zelfs 2 maanden zijn.Ze komen op je dak zitten en het lijkt wel op een mishandeld dier, zo een geluid maken die uilen.Ik ben toen ik hier kwam wonen meerdere keren met de auto rond gaan rijden in de buurt,om te zoeken wie wat aan het mishandelen was.Na 2 jaar er van wakker te worden, kreeg ik van iemand de uitleg dat het geluid van de witte uil voortkwam, die leven hier.

Dan hebben we de muziek in de zomermaanden, zeker in de weekends, dan wordt je daar ook van wakker, een beetje verder is er een commercieel pand van horeca.Het lijkt of de discotheek in je tuin muziek speelt, van het lawaai nog maar te zwijgen die de mensen maken als ze zich amuseren.Aan de buurman heb ik geschreven dat hij ook van deze dingen allemaal nog last zal krijgen.Dat met de haan weg te doen,hij niet van zijn slaapprobleem zal vanaf zijn.

Het is hier erg stil tegen de avond ,nacht en morgend, maar je zou versteld staan wat je dan allemaal eens zo goed kan horen, zelfs in de fruittijd, komen er een massa kraaien hier in de bomen zitten, al om 4 u in de morgend, en masaal maken ze een krijsend geluid, elk jaar als de fruitoogst begint, heb je daar last van.Iedereen die hier woont kent de geluiden heel goed.

Van de vliegeninvasies nog maar te zwijgen die tijdens het fruit rijp is, met horden je huis proberen binnen te vliegen.

Zo zijn er hier in de natuurstreek veel vervelende dingen als je ze niet gewend bent.In mijn schrijven heb ik hem dat ook verteld.
Dat er meer storende zaken nog zullen komen ,die de nachtrust geen goed doen.

Alle respect heb ik voor iets als meerderen er last van hebben.Maar mijn buren die al jaren naast mij wonen ,hebben totaal geen last van mijn haan.

Ook vraag ik hem om mij hierover verder te schrijven, want als hij telkens komt bellen, ik geraak niet altijd even vlug bij de deur om open te doen.

Hopend om toch samen tot een oplossing te komen, vraag ik mij toch af, omdat hij helemaal geen rechtstreekse naaste buur of over of achter buur is, dit zo ver zou kunnen drijven.

Daar informeer ik verder achter bij de wijkagent en als ik via de link er aan uit kan op de website die een vriendelijk lid hier mij heeft doorgegeven in een berichtje.

Bedankt allen nog voor de hulp en de goede raad.
V.H.

JohnD

#3 , 11 jun 2009 01:05

Wat een geluk dat ik in 't stad woon. Daar is het tenminste stil.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Vandebos

#4 , 11 jun 2009 11:00

Hou het vriendelijk en eenvoudig,

Vraag via een AS dat de brave man stopt uw buren over u lastig te vallen, merk op dat als hij een pand in agrarisch gebied koopt hij niet verwonderd hoeft te zijn over kippen en hanen die reeds aanwezig waren voordat hij zijn pand aanschafte, verzoek hem vriendelijk sluitend te bewijzen dat het uw haan is temidden van de vele anderen die voor overlast zorgt en deel hem mede dat indien hij de buurt over u blijft lastig vallen u verdere stappen zal ondernemen om uw recht op vrede en genot in eigen woning zoals verzekerd door artikel 22 (grondwet 1994) van de grondwet te garanderen.

Het lijkt me meer en meer een gefrustreerde vent die zich nu pas realiseert wat "op de buiten wonen" wil zeggen... en die het makkelijkste slachtoffer zoekt om zich af te reageren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jun 2009 19:41

lastigvallen (kan) als stalking worden beschouwd

Terug naar “Archief”