toestemming voor gebruik van 1 jaar, achteraf verhuren voor 5 jaar zonder medeweten

canel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

toestemming voor gebruik van 1 jaar, achteraf verhuren voor 5 jaar zonder medeweten

#1 , 20 dec 2018 14:17

beste mensen, mijn moeder is zopas overleden, ik heb een vraag ivm de toestemming die mijn moeder gegeven heeft voor 1 JAAR om een zeer grote garage te mogen gebruiken.
Nu is gebleken dat er op het contract 10 JAAR staat, de schrifvervalsing is gebeurt bij de notaris in samenspraak met de gebruiker van het goed. Daar bovenop heeft hij deze ruimte verhuurd voor 5 jaar. :(
Het huis van moeder wordt nu verkocht en de persoon in kwestie zal een aangetekend schrijven krijgen van onze notaris, ondertussen heeft hij werken uitgevoerd in die welbepaalde ruimte, PLUS is hij VOORKEURKOPER van het ouderlijk huis.
Wie kan mij raad geven, ik weet dat er een aangetekend schrijven moet gebeuren maar misschien heeft iemand anders nog andere richtlijnen, voorstellen..ook ivm de werken die hij gedaan heeft. Dank u wel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 20 dec 2018 14:35

"de schrifvervalsing is gebeurt bij de notaris in samenspraak met de gebruiker van het goed"

Als de notaris de (mede)-dader is legt u klacht neer (met bewijs uiteraard) bij de orde van de notarissen.

Op zich gelden al de aangegane contractuele verbintenissen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie

#3 , 20 dec 2018 14:38

Hoe ga je dit verkocht krijgen met een huur van 10 jaar erop, en dit via een notarieel geschrift ? .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LennieK

#4 , 20 dec 2018 14:39

voorkeurkoper, wat bedoel je daar mee? En wat staat er dan in dat huurcontract? Is het ergens geregistreerd?

carvoeiro

#5 , 21 dec 2018 10:08

Bedank voor het reageren. Het aangetekend schrijven voor het stopzetten van het GEBRUIK is in de maak, via notaris. Hij is reeds op de hoogte, welke aap zal hij nu uit zijn mouw toveren...?

carvoeiro

#6 , 21 dec 2018 10:09

voorkeurkoper, wat bedoel je daar mee? En wat staat er dan in dat huurcontract? Is het ergens geregistreerd?
Nergens geregistreerd.

denlowie

#7 , 21 dec 2018 10:25

Nergens geregistreerd.
Ik dacht dat dit geregeld is door een notarieel overeenkomst, dan zal dit zeker geregistreerd zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro

#8 , 21 dec 2018 12:52

Hij gaat gewoonweg naar het contract van tien jaar verwijzen natuurlijk. Aangezien notarieel gaat dat niet zomaar "verdwijnen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Kopen”