Seks met minderjarige.

Persoon
Topic Starter

Seks met minderjarige.

#1 , 07 jun 2009 23:21

Ik ben een jongen van 18 jaar of met andere woorden, een man. Mijn lief is 15 jaar.

Wat als ik seksueel contact met haar heb, wat word als seksueel contact beschouwd? En in hoeverre is het strafbaar? Is er mogelijkheid tot vrijspraak?

We schillen minder als 5 jaar met elkaar (3 en half om precies te zijn). Zij ziet mij graag en ik haar, we hebben allebei onze seksuele behoeftes… Zij is geslachtsrijp, maar wel geen 16…

Help?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 jun 2009 23:29

Technisch gezien zou het door de rechtbank als strafbaar beschouwd kunnen worden. ( minimaal aanranding eerbaarheid) In praktijk.. tja.. dat hangt af van de rechter... als het ooit zo ver komt en de klacht niet wordt geseponeerd.

Maar ja wettelijk zou je moeten "wachten" tot ze 16 is. (zal dan wel een knalfuif worden... ) :twisted:

Persoon
Topic Starter

#3 , 07 jun 2009 23:31

Ja... ik ben niet de meest geduldige mens. :roll: Je moet van het leven genieten. :wink:

Reclame

Vandebos

#4 , 07 jun 2009 23:38

Niet vergeten dat je nog heel je leven met die paar centimeter kan experimenteren... :D

Persoon
Topic Starter

#5 , 07 jun 2009 23:42

Niet vergeten dat je nog heel je leven met die paar centimeter kan experimenteren... :D
Niet vergeten dat ik voor mijn leeftijd al heel wat ervaring heb. Van men 14 - 16j. :roll:

En wie weet ben ik volgende week dood, dus leef ik 'nu'. :wink:

Bartie

#6 , 08 jun 2009 21:38

Dat "excuus" heb ik bij nogal wat anderen ook al gehoord.

De enige "futiliteit" die over het hoofd werd gezien, bleek echter telkens het feit te zijn dat het meisje, hoewel ze vermoedelijk zou hebben beweerd er klaar voor te zijn, zich toch wendde tot de politiediensten....

Gezien u meerderjarig bent, zou dit met alle correctionele gevolgen van dien kunnen zijn...
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Persoon
Topic Starter

#7 , 08 jun 2009 21:54

Ik vertrouw haar, ben eerder bang voor haar strenge ouders.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 jun 2009 17:40

Minimaal aanranding der eerbaarheid - vermoedelijk verkrachting met minderjarigen onder te 16 jaar - gebrek toestemming - dat is de wsettelijke toestemming die een minderjarige dus NOOIT kan geven.
bestraffing :
Wordt de misdaad gepleegd op de persoon van een kind boven de volle leeftijd van veertien jaar en beneden die van zestien jaar, dan wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar.

maatregelen tgo de minderjarige : plaatsing instelling

gevolgen voor dader(s) : strafblad - vermelding zedenfeiten - voorwaarden gedurende x jaar 5 tot 10 - begeleiding en therapie
VERBOD enig beroep uit te oefene waar kinderen komen
onmogelijkheid van een functie uit te oefenen bij enige overheidsdienst .

Grote firma's die het te weten komen --- men zal u niet aannemen ( neem dat van mij aan)

Persoon
Topic Starter

#9 , 09 jun 2009 18:22

Auch...

Vandebos

#10 , 09 jun 2009 20:21

Zoals ik zei, beiden een beetje geduld en dan kan niemand je nog wat aanwrijven. Nu, loop je zeker risico en alhoewel dat toegegeven niet speciaal groot is moet je maar eens tegen die ouders aanlopen die wel die laatste meter willen gaan om de "eer" van hun dochter te beschermen.

Sex tussen minderjarigen is één ding, maar zodra één van beide meerderjarig is kan een verhaal worden dat je je verdere leven beklaagd. Dit is wellicht de eerste keer dat je in je leven hoort dat je te "oud" bent... :twisted:
Laatst gewijzigd door Vandebos op 09 jun 2009 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Persoon
Topic Starter

#11 , 09 jun 2009 21:13

Ik ben 'te oud' en 'te jong' tegelijkertijd, wat een kut leeftijd seg. :roll:

sloeber

#12 , 12 jun 2009 22:03

c
Laatst gewijzigd door sloeber op 15 jun 2013 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Bartie

#13 , 12 jun 2009 22:23

alles zal afhangen van de mate van regelneverij die de vorderende magistraat genegen is. Gelet op het beperkte leeftijdsverschil zal, gelet op de wederzijdse toestemming, een vervolging weinig wsl zijn (geen opportuniteit van de vervolging).

Dit is alleszins de praktijk in de schoot van het parket waar ik werk
En wat gebeurt er op uw Parket als de minderjarige ná de feiten beweert dat het éénmaal met toestemming was en daarna zonder? Of zelfs, als de minderjarige beweert dat het tout court "zonder" toestemming was?

Ik zou niet in de schoenen willen staan van de meerderjarige, that's for sure.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Persoon
Topic Starter

#14 , 12 jun 2009 22:35

Wat als zij beweert dat ik haar toestemming gaf maar haar ouders mij geen toestemming geven?

Bartie

#15 , 13 jun 2009 00:13

Een minderjarige onder de zestien jaar kan niet beschikken over zijn/haar fysieke integriteit. Toestemming of niet doet er dus in beginsel niet toe.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”