rambina
Topic Starter

#1 , 05 jun 2009 17:05

De ex van mijn vriend heeft een brief gekregen op naam van mijn zoon maar op haar adres. Er stond duidelijk de naam van mijn zoon op.
We hebben een slechte verstandshouding en persoonlijk vind ik dat ze geen recht heeft om die post te openen. Ze weet heel goed dat de naam op de omslag van mijn zoon is.

Ze heeft deze brief geopend en dan heeft ze het adres van hier erop geschreven en dan terug in de bus gestoken, of dit via de post is gegaan weet ik niet.

Ik vind dit niet kunnen.
justice will be done

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2009 19:15

Kan beschouwd worden als schending briefgeheim - vraag is wie hem heeft geopend - kan ook de postdienst zijn geweest.
U kan klacht indienen bij de post - bij de politie ...
maar hoe gaat u bewijzen dat zij hem heeft geopend?

artemis

#3 , 05 jun 2009 19:32

Kan ook onschuldig gebeuren zoiets.

Het is mij ook al overkomen dat ik een brief kreeg die stomweg in de verkeerde bus gestopt was door de postbode en dat ik die, samen met de rest van de post, opengemaakt heb om dan te constateren dat die brief helemaal niet voor mij was...

Reclame

rambina
Topic Starter

#4 , 05 jun 2009 20:20

Het was geschreven, de naam van mijn zoon stond er geschreven op, groot en duidelijk...

Als het dan toch per ongeluk was, dan had ze op zijn minst even iets kunnen laten weten dat ze die brief per ongeluk geopend heeft..

De brief was opengescheurd en daarna is het adres doorgestreept en heeft zijn ex (herken het handschrift) het adres van hier erop gezet..
justice will be done

Bartie

#5 , 05 jun 2009 21:23

Sorry rambina, maar bij gebrek aan bewijzen, vrees ik dat hier niets mee aan te vangen valt...

Er is geen bewijs wie de brief opende
Er is geen bewijs of de brief geopend in uw brievenbus kwam
En behoudens schriftdeskundige is er zelfs geen bewijs van wie het handschrift is...

Er zijn een hoop vermoedens, maar daar kom je meestal niet ver mee.

Je zou eventueel naar de politie kunnen gaan met de vraag hieromtrent een (vereenvoudigd) proces-verbaal te laten opstellen, zodat de ex van uw vriend hieromtrent eens gehoord wordt... Maar of je er nadien nog iets zal van horen, is nog maar zeer de vraag!
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

rambina
Topic Starter

#6 , 05 jun 2009 22:57

Ik heb haar gemaild dat het niet gepast is om post te openen die niet aan haar gericht zijn.
Correct en duidelijk.
Ze doet ermee wat ze wil.. Ik weet zeker dat zij het geopend heeft..
Ze heeft tenslotte ook iemand die op de gemeente werkt in mijn rijksregister laten kijken, dus zal ze zich ook niet inhouden om een brief te openen.
justice will be done

JohnD

#7 , 06 jun 2009 05:50

Kan ook onschuldig gebeuren zoiets.
Het is mij ook al overkomen dat ik een brief kreeg die stomweg in de verkeerde bus gestopt was door de postbode en dat ik die, samen met de rest van de post, opengemaakt heb om dan te constateren dat die brief helemaal niet voor mij was...
Klopt, is mij ook al eens overkomen. Niet iedereen kijkt of de brief die in de bus steekt voor hem bedoeld is; in 99% van de gevallen is dat zo dus kijk je ook niet altijd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 jun 2009 10:04

In RijksRegister laten kijken hoe weet je dat?
Het is nl zo dat elke inlog geregistreerd wordt - hiervoor kan je klacht indienen bij de commissie privacy
Indien er met de gegevens door haar zaken zijn gebeurd kan je ook klacht bij politie indienen

3399AAaa

#9 , 06 jun 2009 20:04

als u dat zeker weet, kan u ook een aangetekende brief naar de gemeente sturen met vermelding van die klacht. Als het bestuur de ambtenaar daarover aanspreekt zal die misschien in de toekomst voorzichtiger zijn. Of even langsgaan bij de gemeente om uw klacht te formuleren en laten noteren aldaar.

rambina
Topic Starter

#10 , 07 jun 2009 10:05

Ik weet dat omdat ze zich had ingeschreven op een datingsite en daar tegen iedereen vertelde dat ik met 7 mannen had samengewoond, en god weet nog met hoeveel andere zonder domiciel (zelfs al tel ik alle mannelijke huisdieren mee dan kom ik nog niet aan 7), ze vermelde ook dat ik een X aantal keer verhuisd ben (wat ongeveer wel klopt)
enz en dat ze dat wist omdat ze dat op het gemeentehuis hadden kunnen zien (haar beste vriendin werkt bij de bevolking) en ze had nog een bevriend politieagent en die wist haar dit ook te vertellen..

Ik ben bij de politie geweest, en ik heb een mail gestuurd naar de gemeente.. Uiteindelijk wonen we hier in een klein dorp, waar iedereen iedereen kent, ik ben hier een jaar geleden komen wonen, en ben dus een vreemde.. Als ik bepaalde mensen ga aanklagen, ook al is dit terecht dan heb ik hier geen leven meer, alsook mijn kinderen.
Dus sta ik met mijn rug tegen de muur..
justice will be done

Terug naar “Privacy-bescherming”