Dank u voor de beschuldiging. De camera is effectief 700 euro waard, dat is het probleem niet.Dus jij kan geen verschil zien tussen een wegwerpcamera van minder dan 15 EUR en een camera van 700 EUR. Niemand gaat dat geloven.
Als die factuur is vervalst dan kan jij dat ook gedaan hebben.
Waarin schuilt dan wel het bedrog?????Dank u voor de beschuldiging. De camera is effectief 700 euro waard, dat is het probleem niet.Dus jij kan geen verschil zien tussen een wegwerpcamera van minder dan 15 EUR en een camera van 700 EUR. Niemand gaat dat geloven.
Ik kocht een camera met garantie op amazon, als ik gebruik zou maken van de garantie zou ik ofwel tenminste het bedrag terug krijgen wat ik ervoor heb betaald of zelfs 700 euro wat een normale prijs is voor deze camera. Doordat de verkoper gelogen heeft over zijn aankoopprijs en zijn factuur heeft vervalst had ik een refund verwacht die minstens even hoog was als het bedrag dat ik ervoor heb betaald. Dat is nu niet het geval aangezien hij er door 1 of andere rare promotie maar 14,94 euro voor heeft betaald.Waarin schuilt dan wel het bedrog?????Dank u voor de beschuldiging. De camera is effectief 700 euro waard, dat is het probleem niet.Dus jij kan geen verschil zien tussen een wegwerpcamera van minder dan 15 EUR en een camera van 700 EUR. Niemand gaat dat geloven.
U hebt 400 betaald voor een camera van 700 EUR.
Dat lijkt me een eerlijke prijs.
Dat die achteraf stukgaat is niet de schuld van de verkoper.
ps: Ik beschuldig u niet. Maar de verkoper kan dat wel beweren want het valt niet te bewijzen...
Ik zou garantie genieten bij Sony, bij amazon is het meestal zo dat het betaalde bedrag wordt teruggestort bij een defect wanneer je het toestel terugzend, en dat is nu net wat het probleem is...Garantie is iets totaal anders dan een refund;
Ik zie niet in waarom u geen garantie zou kunnen genieten;
Dat is verplicht.
Bij de tweedehandsverkoper kom je alleszins thuis van een kale reis, die moet geen refund geven en nog minder garantie bieden.
Gaat me geen centen kosten, ik ga hiermee naar de politie en laat zijn werkgever weten dat hij documenten vervalst.Als dit een privaat persoon is, dan zal je met je hoofd tegen een muur lopen, en verdere stappen gaat je centen kosten wat gaat het opbrengen !
Mocht dit een een zelfstandige handelaar zijn dan had je een punt!
Bij een particulier is er geen garantie en eens van het hof, is de zaak gesloten .
En wie is dan de dommerik in dit hele verhaal???Ik zou garantie genieten bij Sony, bij amazon is het meestal zo dat het betaalde bedrag wordt teruggestort bij een defect wanneer je het toestel terugzend, en dat is nu net wat het probleem is...Garantie is iets totaal anders dan een refund;
Ik zie niet in waarom u geen garantie zou kunnen genieten;
Dat is verplicht.
Bij de tweedehandsverkoper kom je alleszins thuis van een kale reis, die moet geen refund geven en nog minder garantie bieden.
De camera zit vast bij amazon omdat zij al een refund hebben gestuurd (naar de verkoper, niet naar mij zelfs terwijl ik dit uitdrukkelijk heb gevraagd), de verkoper zou de refund moeten terugstorten en dan moet ik hopen dat amazon mijn camera terugstuurt. Een hoop ellende allemaal om een paar honderd euro te willen besparen, uuuuuren hiermee verloren met amazon te mail, bellen, chatten, enz.
In burgerlijke zaken komt de politie niet tussenbeide.Gaat me geen centen kosten, ik ga hiermee naar de politie en laat zijn werkgever weten dat hij documenten vervalst.Als dit een privaat persoon is, dan zal je met je hoofd tegen een muur lopen, en verdere stappen gaat je centen kosten wat gaat het opbrengen !
Bij een particulier is er geen garantie en eens van het hof, is de zaak gesloten .
Smaad en laster zonder namen te noemen? Valsheid in geschrifte is een strafbaar crimineel feit, heeft niets met burgerlijke zaken te maken.In burgerlijke zaken komt de politie niet tussenbeide.Gaat me geen centen kosten, ik ga hiermee naar de politie en laat zijn werkgever weten dat hij documenten vervalst.Als dit een privaat persoon is, dan zal je met je hoofd tegen een muur lopen, en verdere stappen gaat je centen kosten wat gaat het opbrengen !
We schreven ook reeds dat een particulier u geen waarborg of wat dan ook moet geven.
U hebt ook niet onder dwang 400 EUR betaald.
Je zegt zelf dat de camera 700 EUR waard is.
Jijzelf riskeert bijgevolg wel vervolging voor smaad en laster als je dergelijk verhaal gaat rondbazuinen.
Als je geen namen gaat noemen tegen wie ga je dan klacht neerleggen?Smaad en laster zonder namen te noemen? Valsheid in geschrifte is een strafbaar crimineel feit, heeft niets met burgerlijke zaken te maken.In burgerlijke zaken komt de politie niet tussenbeide.
Gaat me geen centen kosten, ik ga hiermee naar de politie en laat zijn werkgever weten dat hij documenten vervalst.
We schreven ook reeds dat een particulier u geen waarborg of wat dan ook moet geven.
Jijzelf riskeert bijgevolg wel vervolging voor smaad en laster als je dergelijk verhaal gaat rondbazuinen.
Uiteraard kan ik dit bewijzen, ik heb al de originele factuur opgevraagd aan amazon en hij verschilt van de factuur die ik heb gekregen van de verkoper. De mails van de verkoper zitten gewoon in mijn inbox met de factuur in pdf, onmogelijk om mijn ontvangen emails te vervalsen...Als je geen namen gaat noemen tegen wie ga je dan klacht neerleggen?Smaad en laster zonder namen te noemen? Valsheid in geschrifte is een strafbaar crimineel feit, heeft niets met burgerlijke zaken te maken.
In burgerlijke zaken komt de politie niet tussenbeide.
U kunt niet bewijzen dat degene die u de camera heeft verkocht iets veranderd heeft aan de factuur.
Dat kun je zelf ook gedaan hebben misschien is er wel niets veranderd aan de factuur maar heeft de eerste eigenaar nooit de juiste prijs betaald.