Je kan bij een friteuse perfect zien of ze werkt, zonder dat je ze vol giet met ossewit... Water, olie, whatever. Iets wat je er netjes terug kan uithalen zodat je de friteuze terug in nette staat kan inleveren als ze niet voldoet. Zelfs het ossewit had de TS kunnen verwijderen: het meeste er uitsnijden en dan de kom met kokend water vullen zodat ook de rest smelt en de friteuze terug netjes is. Deze terugsturen, gevuld met ossewit, om dan beroep te doen op herroepingsrecht? Bij veel rechters gaat dit echt niet pakken, geloof me.De wet (art.VI 51, par. 2 WER) geeft de koper de mogelijkheid om de werking van de goederen vast te stellen.
Maar nogmaals, de discussie is mogelijk totaal overbodig (indien de TS de friteuze betaald heeft in de winkel), en bovendien was het niet de vraag van de TS. De TS meldde dat het toestel niet werkte en vroeg wat dan haar rechten waren. Ze heeft niet gezegd: "Ik wens het toestel niet en wil mijn geld terug". Neen, ze wou een nieuw toestel, of een reparatie voor de feestdagen. Met andere woorden: ze wou gebruik maken van het garantierecht, niet van het herroepingsrecht.