Ik heb de zelfde mening als u.
Trouwens privacy dat is vrijwel onbestaand, als je moest weten hoeveel uw privacy word geschonden door uw eigen overheid, door bedrijven, door malafide personen enz..
Volgaarne. Privacy is een continuüm. Als je door de overheid gedwongen wordt om persoonsgegevens af te geven, dan tast dit je privacy in meer of mindere mate aan.En daar zijn nogal tegenstanders van, wegens de schending van de privacy ??Kan er mij iemand zeggen hoe de privacy geschonden word door deze afdrukken onzichtbaar op te nemen op de ID kaart.
Nu staat er wel een foto op is dit dan geen schending ??
Ik meen ook dat dit te maken heeft met de plaats van opslag van deze vingerafdruk. Als deze vingerafdruk in een databank van de overheid wordt opgeslagen dan kan deze data ook gelekt worden. En dan is het kinderspel om vingerafdrukken van eender welke persoon na te maken bij misdrijven. En een lek is snel gebeurd(wat bijvoorbeeld in India al is gebeurd). De hoofddatabank zal wel aardig beveiligd zijn. Maar meestal loopt het mis bij backups die rondslingeren op systemen, of usb backups die blijven rondslingeren.
Waarom niet Iedereen een QR-code op het voorhoofd laten tatoeëren en een gps-tracker laten implanteren in de bil?Ik vind dat geen schending van de privacy, zelfs een verplichte dna staal of zelfs een chip inplanten vind ik geen schending. het heeft voordelen om misdadige types op te sporen. Er zou minder misdaad gebeuren en identiteit diefstal praktisch onmogelijk maken enz.. enz..
Trouwens privacy dat is vrijwel onbestaand, als je moest weten hoeveel uw privacy word geschonden door uw eigen overheid, door bedrijven, door malafide personen enz..
Meningen zijn altijd verdeeld en terecht.Waarom niet Iedereen een QR-code op het voorhoofd laten tatoeëren en een gps-tracker laten implanteren in de bil?Ik vind dat geen schending van de privacy, zelfs een verplichte dna staal of zelfs een chip inplanten vind ik geen schending. het heeft voordelen om misdadige types op te sporen. Er zou minder misdaad gebeuren en identiteit diefstal praktisch onmogelijk maken enz.. enz..
Zo, je kunt dus nog een vingerafdruk ontleden op de oude manier.Ik ken nu toch redelijk wat van dactyloscopie, maar zou echt niet weten hoe men je vinger afdruk uit een databank zo maar ergens op een glas bv kan plaatsen !
Zover ik weet (50jaar geleden) word dit numeriek bij gehouden, en niet foto grafisch !
Natuurlijk de techniek staat niet stil.
Inderdaad, maar is geleden van 1980, ik heb al mijn vingerafdrukken op foto van 30X30 gehad met de ontleding en het classificatie nummer, dit was voor de hobby, had ook alle poedertjes en borsteltjes om vingerafdrukken zichtbaar te maken.Zo, je kunt dus nog een vingerafdruk ontleden op de oude manier.Ik ken nu toch redelijk wat van dactyloscopie, maar zou echt niet weten hoe men je vinger afdruk uit een databank zo maar ergens op een glas bv kan plaatsen !
Zover ik weet (50jaar geleden) word dit numeriek bij gehouden, en niet foto grafisch !
Dactyloscopie, poroscopie , geschriftontleding, geheimschrift, zijn dingen die ik ook nog vaag ken.
Leuk, ik heb ooit een cursus gevolgd voor prive-Detective.Inderdaad, maar is geleden van 1980, ik heb al mijn vingerafdrukken op foto van 30X30 gehad met de ontleding en het classificatie nummer, dit was voor de hobby, had ook alle poedertjes en borsteltjes om vingerafdrukken zichtbaar te maken.Zo, je kunt dus nog een vingerafdruk ontleden op de oude manier.Ik ken nu toch redelijk wat van dactyloscopie, maar zou echt niet weten hoe men je vinger afdruk uit een databank zo maar ergens op een glas bv kan plaatsen !
Dactyloscopie, poroscopie , geschriftontleding, geheimschrift, zijn dingen die ik ook nog vaag ken.
Heb ook enige klein kennis van grafologie, poroscopy overgelezen maar toen nooit gedaan !