Dat hebt u nu al een paar keer herhaald, maar op welke wettekst baseert u zich?Je hebt toch het recht op een mannelijke arts. ze werken samen met een externe firma (mensura) daar werken zowel mannelijke als vrouwelijke arbeidsgeneesheren, dan mag je toch kiezen wie je het prettigste voelt?!
Lees de wet tekst art:8 § 3. Bovendien mag de werknemer niet weigeren een door de werkgever gemachtigd en betaald arts die voldoet aan de bepalingen van de wet van 13 juni 1999 betreffende de controlegeneeskunde, hierna controlearts genoemd, te ontvangen, noch zich door deze te laten onderzoeken.Je hebt toch het recht op een mannelijke arts. ze werken samen met een externe firma (mensura) daar werken zowel mannelijke als vrouwelijke arbeidsgeneesheren, dan mag je toch kiezen wie je het prettigste voelt?!
Volgens deze wet zie ik niet veel rechten meer over.ik baseer mij op geen enkele wettekst. ik wil weten wat de rechten zijn van een werknemer en iedereen mag kiezen wie hij aan zijn lijf laat prutsen
Volgens deze wet zie ik niet veel rechten meer over.ik baseer mij op geen enkele wettekst. ik wil weten wat de rechten zijn van een werknemer en iedereen mag kiezen wie hij aan zijn lijf laat prutsen
PS. Geen enkele controle arts prutst aan de mensen !!
Bedrijven worden af en toe geconfronteerd met mensen die zoiets wensen. Doorgaans wordt dat het volgende voorgesteld: de bedrijfsarts stelt een lijst op met onderzoeken/testen die uitgevoerd moeten worden en de werknemer in kwestie kiest dan de arts "waarbij hij/zij zich op zijn gemak bij voelt". Deze arts maakt een verslag op dat aan de bedrijfsarts wordt gegeven. Maar u draait zelf op voor de kosten voor een andere arts en de testen die afgenomen worden.
Maar dit is geen patiënt, dit is een werknemer die gecontroleerd word in opdracht van zijn werkgever, door het feit dat hij werknemer is en een contract heeft met de werkgever, onderwerpt hij zich aan de regels van de sociale wetgeving .
dus de patiënt krijgt geen rechten??
maar zij hebben meerdere arbeidsgeneesheren voor dit periodiek medisch onderzoek. Want hij heeft al ieder jaar een andere arts gekregen. Als hij op voorhand aangeeft dat hij liever de mannelijke arts heeft dan kan dit toch geen probleem zijn?Maar dit is geen patiënt, dit is een werknemer die gecontroleerd word in opdracht van zijn werkgever, door het feit dat hij werknemer is en een contract heeft met de werkgever, onderwerpt hij zich aan de regels van de sociale wetgeving .
dus de patiënt krijgt geen rechten??
Een normale werkgever gaat hier inderdaad geen probleem van maken, als dit gevraagd wordt, zeker niet aangezien er meerder artsen beschikbaar zijn.maar zij hebben meerdere arbeidsgeneesheren voor dit periodiek medisch onderzoek. Want hij heeft al ieder jaar een andere arts gekregen. Als hij op voorhand aangeeft dat hij liever de mannelijke arts heeft dan kan dit toch geen probleem zijn?
Bedankt Tom! Zelfs als werknemer mag je toch inspraak hebben welke arts je wilt hebben aangezien hier meerdere beschikbaar zijnEen normale werkgever gaat hier inderdaad geen probleem van maken, als dit gevraagd wordt, zeker niet aangezien er meerder artsen beschikbaar zijn.maar zij hebben meerdere arbeidsgeneesheren voor dit periodiek medisch onderzoek. Want hij heeft al ieder jaar een andere arts gekregen. Als hij op voorhand aangeeft dat hij liever de mannelijke arts heeft dan kan dit toch geen probleem zijn?
Uw initiële vraag was: "Mag mijn man dat vragen." Het antwoord is: "Ja, natuurlijk mag hij dat vragen! Vragen staat vrij!" Heeft hij dit al gevraagd? Voor hetzelfde geld is deze discussie, inclusief de gratuite beledigingen van Thomas, gewoon niet nodig, aangezien het antwoord van de werkgever op de vraag "Tuurlijk, geen probleem" kan zijn...