U heeft een aanvraag ingediend voor een dummy ?In 2015 plaatsen wij een bewakingscamera aan onze gevel en dienden een dossier in bij de gemeente en politie.
Ik heb hen eerlijk gezegd dat dit een dummy (niet werkende camera) is, maar dat deze er enkel hangt als afschrikking.
Gevaarlijk dun ijs Didymus, omdat de wetgever daar de aard van het observatiesysteem definieert, eerder dan het feitelijke (niet-)gebruik er van.Voldoet niet aan de wettelijke definitie van een bewakingscamera:
bewakingscamera : elk vast, tijdelijk vast of mobiel observatiesysteem dat de bewaking en het toezicht van de plaatsen tot doel heeft en dat hiervoor beelden verwerkt
En net dat kan dus, want het is geen dummy, maar een werkende camera.Niet mee eens. Het zou wel problematisch zijn mocht het systeem met een minimale ingreep werkend kunnen worden gemaakt, bv. de app alsnog op je telefoon installeren of de kabel die nu loshangt aansluiten.
De definitie spreekt over het SYSTEEM dat beelden verwerkt, en niet de gebruiker ...bewakingscamera : elk vast, tijdelijk vast of mobiel observatiesysteem dat de bewaking en het toezicht van de plaatsen tot doel heeft en dat hiervoor beelden verwerkt
Hoe kan je weten of hij werkend is als je het signaal nergens opvangt? Juist, ja.En net dat kan dus, want het is geen dummy, maar een werkende camera.
Aansluiten, klaar ...
Dat zou ik daar helemaal niet uit durven af te leiden. Overinterpretatie is een weerkerend fenomeen op dit forum dat de discussies zelden ten goede komt.Aangezien TS zegt "Er staat geen enkele software op onze gsm of computer waarmee we eventueel beelden kunnen maken." kan je daaruit afleiden dat - mits installeren van die software - de beelden van de camera op gsm of computer kunnen bekeken worden.
En dat betekent dan weer dat de camera wel degelijk beelden verwerkt (zijnde de beelden streamen over wifi)
Het is niet omdat je de output niet capteert, dat het ding niet werkt, hé! Ter vergelijking: Het is niet omdat er geen enkel toestel gebruik maakt van het wifi-signaal, dat uw wifi-router niet werkt.Hoe kan je weten of hij werkend is als je het signaal nergens opvangt? Juist, ja.
Doet me een beetje aan Schrödingers kat denken ...Hoe kan je weten of hij werkend is als je het signaal nergens opvangt? Juist, ja.En net dat kan dus, want het is geen dummy, maar een werkende camera.
Aansluiten, klaar ...