Beste ,
Het betreft een vraag ivm bijbouw buren . Wij zijn hier van mei komen wonen . Er werd ons gemeld dat de buren plannen hadden om te bouwen tegen ons garage . Wij hebben hier samen voor gezeten en er werd afgesproken dat zij boven onze stallingen achteraan het huis mochten komen . Maar wel gelijk met dakgoot voorkant huis . En dat hun dak van ons huis gelijk ging doorlopen met hun dak dus niet ervoorbij langs achter niet hoger enzo ... . Dit met een olan doorgestuurd door architect ( niet officieele plan maar wel een plan dat duidelijk aangeeft dat het niet hoger of voorbij komt . Nu begint men de bouw te zetten en blijkt dat het dak hoger komt en 3 meter naar achter . Wanneer wij hen aanspreken begint het drama maar ons droom enzo ... wij vragen gesprek met architect en die zegt kijk mijn bureau heeft u fout plan doorgestuurd mijn fout . Bovendien komt dit doordat we van stad 3 m achteruit moesten en het bedrijf dat de prefab dakelementen leverd de dakhelling die architect vroeg niet ten willen volgen . Dit blijkt mijn inziens niet gecommuniceerd naar ons toe . En wij worden nu met rug tegen de muur gezet van het staat er nu en kijk ons droom . Wij voelen ons bedot . Er word blijk gegeven van we willen goede communicatie en afspraken gemaakt en als het puntje bij paaltje komt word niks na geleefd en doen wij precies moeilijk . Ons buren zijn kwaad op ons maar ik kan niet begrijpen dat men niet wist of trnminste medegedeeld is dat het niet gaat zoals afgesproken . Wat kunnen wij doen wij voelen ons bedot en staan met rug tegen de muur .
Extra info : wij wonen hier 5 maand . Vorige eigenaars hebben getekend voor akoord . Wij hebben nooit plannen kunnen inkijken . Enkel plannetje A4 gekregen via mail architect . Waar duidelijk stazt dat het dak voorkant huis gelijk kwam .