dat de huisarts niet onmiddellijk ter plaatste kan komen is goed mogelijk, die zal ook zijn werk hebben overdag en met patienten bezig zijn (huisbezoeken etc), er plots iemand tussen pakken is niet altijd mogelijk
mensen zijn tegenwoordig veel, veel te rap in paniek en verliezen dan al het rationeel denkvermogen
dat iemand kort het bewust zijn verliest (syncope) wilt nog altijd niet zeggen dat het 'dringend' is
(zonder de voorgeschiedenis van de patient te kennen), syncope kan zoveel oorzaken hebben, als ik telkens een mug moet bijvragen omdat iemand een syncope heeft gedaan, dan kan ik beter de mug constant achter mij laten rijden.
zelfs het bijvragen van een mug-team wilt op zich nog niks zeggen over de urgentiegraad
(wederom zonder de voorgeschiedenis te kennen van de patient)
uit het feit dat men een rendevous punt wilt afspreken kan ik er van uitgaan dat u ofwel in de limburg of west-vlaanderen woont, zijn zowat de enige provincie's waar dat met de regelmaat van de klok word gedaan door de dunne dekking van de mug diensten en de grote afstanden, men vraagt dan dikwijls een mug bij omdat men mogelijks problemen voorziet op de soms lange rit naar het ziekenhuis
wat men met het woord alpha juist bedoeld kan ik alleen maar raden dat dit ofwel de code is van jaren geleden (A3, A2, . . .) of een code is die men lokaal gebruikt, enige code van vroeger die men in het Antwerpse nog gebruikt is code 20
codes werden vroeger gebruikt omdat de radio verbindingen niet beveiligd waren en voor de privacy de codes gebruikte
als ge mij aan het werk wilt zien (of toch mijn achterste);
https://www.gva.be/cnt/dmf20180727_0363 ... en-18-jaar