Een vriend van me had graag een nieuwe wagen gekocht, maar heeft hier de middelen niet voor, en kan/mag momenteel ook niet lenen doordat hij geen vast contract heeft bij zijn werkgever.
Ik ga hier dus een bedrag van €6000,00 'voorschieten' en zal mij elke maand minimum €400 storten, tot de wagen volledig is afbetaald.
Mijn vraag is nu, hoe neem ik dit zo veilig mogelijk aan? Ik help met veel plezier een goede vriend, maar wil natuurlijk zeker zijn dat ik;
1) Mijn centen zéker terug zie.
2) Niet in de problemen kom als hij een ongeval heeft met de wagen
Het zou fijn zijn mocht ik enkele tips krijgen hoe ik dit het beste aanpak. Ik dacht er bijvoorbeeld aan om de wagen op mijn naam te zetten, tot deze is afbetaald? (De factuur of het inschrijvingsbewijs, of beter allebei?) => Zodat hij de wagen zéker ook niet kan doorverkopen zonder mijn weten.
Of maak ik simpelweg een contractje op dat mijn vriend ondertekend dat hij me €6000 verschuldigd is? Is dit voldoende?
Er is vertrouwen, maar ik speel natuurlijk graag op zeker. Elk advies is méér dan welkom! (Eerste keer dat ik dit forum gebruik, excuses mocht ik verkeerd gepost hebben)
Alvast bedankt,
Jonas