Afgekeurde Stookolieketel

steve&saskia

#16 , 03 mei 2009 19:44

ja 1 van de waarden zijn mgKWCO en die mag maximum 155 zijn en volgens ik kan uitmaken staat die al op 470 dus das al veel te hoog.

Het %CO2 is volgens ik kan zien 8.18 en die moet minimum 9 zijn en dan nog is het te zien aan hoe oud die ketel is. Want vanaf een bepaalde ouderdom is het al 10% maar daar zou ik voor moeten kijken.

Zoiezo staan die 2 parrameters al niet juist, en het rendement is rond de 86%.

Volledig afgekeurd is de boodschap.

Groetjes Steve

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Den Huurder
Topic Starter

#17 , 03 mei 2009 23:09

:D Klinkt als muziek in mijn oren
maar niet en de oren van de verhuurder vrees ik.

Nog eens bedankt voor U deskundig advies Steve!

Ik hoop dat de verhuurder eindelijk gaat buigen en een nieuwe of op zen minst een andere goede installatie gaat zetten
en dit zonder dat ik verdere(gerechterlijke) stappen moet gaan ondernemen en zo alles een lijdensweg zal worden

A ja,de installatie is van 1988,dus al 21 jaar oud

Mvg,
Den Huurder

Den Huurder
Topic Starter

#18 , 20 mei 2009 22:49

:shock:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit :!: :?:

De onderhoudsfirma is op mijn verzoek terug langst geweest voor een herkeuring te doen van de verwarmingsketel.

Na een eerste meting bleek de installatie (zoals jij al vermoede Steve)
nog steeds niet in orde te zijn met de wettelijke bepalingen.

De technieker heeft de installatie nog beter proberen af te regelen en kwam zo volgende resultaten uit:
Afbeelding

Dankzij deze resultaten heb ik dan ook een geldig onderhoudsattest bekomen.

Eindelijk kan ik gerust zijn met de installatie ,
alhoewel ik toch nog een beetje schrik blijf hebben of ik de woning bij een strenge winter voldoende warm ga kunnen krijgen

Greetz Den Huurder

Reclame

steve&saskia

#19 , 21 mei 2009 11:46

Hoi,

Ik mis enkel 1 parameter en da is de mgKWco jammer dat die er niet opstaat. Voor de rest ziet het er redelijk uit.

Maar die mgKWco speelt ook een rol in het goed of afkeuren van je ketel omdat deze met de uitstoot te maken heeft. Die mag zoals ik al zei maximum 155 zijn maar het wil niet zeggen omdat al die andere parameters goed zijn dat die er goed zal uitkomen.

In iedergeval ziet de rest er toch al beter uit of dat het was met die kennis van je huisbaas.

Ik stel me inderdaad ook wel de vraag of je het huis zal warm krijgen.
Ik zie dat het maar een 0.50 sproeier is en dat is wel aan de kleine kant.
Natuurlijk weet ik wel niet hoe groot het huis is en hoeveel radiatoren er zijn.
Je bent anders wel in orde nu maar wel jammer dat je die ene parameter mist natuurlijk.
Is hij digitaal uitgemeten of niet?? Want ik vind het raar dat die parameter ook niet op het attest vermeld staat.

Greetz Steve
Voor je iets doet, vraag raad aan mensen die het weten. Dit bespaart u en mensen rondom u veel miserie.

Den Huurder
Topic Starter

#20 , 25 mei 2009 17:11

Ja, das inderdaad raar dat er die ene parameter er niet op vermeld wordt.
Ik heb er geen gedacht van hoe dat dat komt;
de meting is thans gebeurd met een digitaal toestel.

De woning is voorzien van vijf verwarmingen namelijk twee lange in de living/eetkamer;één in de keuken;één in de gang en één in de badkamer.

De woning is niet groot eerder normaal van grote met wel een groot minpunt dat de beglazing van de ramen bestaan uit enkel glas.

Het zal dus afwachten worden wat het in de winter gaat worden of anders maar duimen dat we géén strenge winters meer krijgen ;)

Terug naar “Huren”