#6 , 02 okt 2018 12:14
Je hebt gelijk dat het soms meer kost om je gelijk te halen, dan wat dat gelijk halen je zou opbrengen. Maar dit is nu éénmaal zo, jammer genoeg.
Huurders worden inderdaad serieus beschermd, maar in dit geval gaat het mogelijk over bedrog of misleiding.
Er blijft wel nog altijd een mogelijkheid dat er geen bedrog in het spel is, maar dat je inderdaad ergens met een lek zat (WC die blijft lopen, bijvoorbeeld) die voor het hoge waterverbruik gezorgd heeft. In die situatie is het eigenlijk jouw verantwoordelijkheid om zo'n lek op te merken (bijvoorbeeld door van tijd tot tijd uw watermeter eens in het oog te houden en te kijken of het verbruik op de afgelopen 14 dagen / maand, wel realistisch is). Dit is hetzelfde voor mensen die eigenaar zijn van hun woning: als zij ergens in huis een lek hebben en dit niet opmerken, waardoor hun waterverbruik gigantisch hoog is, zullen zij daar ook voor opdraaien.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!